
Komunikacja korporacyjna w biznesie
Praktyczny poradnik
- Autor: Kamiński Leszek
- ISBN: 9788360186503
- EAN: 9788360186503
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Branta
- Format: 14.4x20.9cm
- Język: polski
- Liczba stron: 120
- Rok wydania: 2007
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
57,00
zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Każda firma komunikuje się ze swym otoczeniem, zwłaszcza klientami, na różne sposoby. Reklama to jeden rodzaj komunikacji, określany też jako komunikacja marketingowa, powiązana z procesem sprzedaży. Inny rodzaj komunikacji, określany jako korporacyjna, operuje odmiennymi środkami przekazu i służy innym celom. Są nimi np. komunikaty i informacje prasowe, wydawnictwa, bezpośrednie wypowiedzi przedstawicieli firmy. Służą one budowie (także: utrzymaniu, poprawie) relacji firmy z jej szeroko rozumianym otoczeniem, kreują jej wizerunek i przekazują treści, jakie firma chce przekazać.
(...)
Częstym błędem jest utożsamianie informacji i jej dystrybuowania z komunikacją. Wysłanie informacji do jakiegoś adresata to zaledwie wstęp i krok stosunkowo prosty. Komunikacja ma miejsce dopiero wtedy, gdy informacja do kogoś dotrze i wywoła jakąś reakcję. Z natury rzeczy komunikacja – i międzyludzka, i biznesowa – jest procesem dwustronnym. Powinniśmy zawsze analizować reakcję odbiorcy na nasz komunikat, sprawdzać, czy został on nie tylko odebrany, ale także zrozumiany i przyswojony.