KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać...w epoce cyfrowej

Jak zdobyć przyjaciół i zjednać...w epoce cyfrowej

  • Autor: Dale Carnegie
  • ISBN: 978-83-62304-95-0
  • EAN: 9788362304950
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: Studio Emka
  • Format: 13.5x21.5cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 256
  • Rok wydania: 2012
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 25,11
     zł
    Cena detaliczna:  39,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,11
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x

W 1936 roku Dale Carnegie napisał do czytelników pamiętne zdanie: „Prawdopodobnie największym problemem, z jakim człowiek musi się zmierzyć, są relacje z innymi ludźmi". Stanowi ono fundament książki How to Win Friends and Influence People -wyd. polskie, Dale Carnegie, Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Studio Emka, Warszawa 1993 - i nie przestaje być aktualne do dziś. Opracowywanie strategii rozwoju relacji z ludźmi to sprawa skomplikowana.
Obecnie komunikujemy się w sposób błyskawiczny. Liczba środków komunikacji od 1936 roku uległa spotęgowaniu. Kręgi znajomych wykraczają poza granice państw, branż i ideologii. Ale mimo tak poważnych zmian książka Carnegie'ego nie zestarzała się. Przeciwnie - zawarte w niej zasady są dziś bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nadal stanowią podstawę każdej rzetelnej strategii pokierowania relacjami z ludźmi - obojętnie czy chodzi o promowanie marki, przeproszenie żony, czy namówienie kogoś do inwestycji. Jeśli źle do tego podchodzimy, łatwo nadać niepoprawny komunikat, urazić drugą stronę lub całkowicie minąć się z celem. „W czasach chwiejnej równowagi - twierdzi amerykański pisarz James Thurber - gdy błędnie dobrane lub źle zrozumiane słowo może spowodować tyle samo zamieszania, co pochopne i nieprzemyślane działanie, w komunikowaniu się ważna jest precyzja.
Thurber pisał te słowa 50 lat temu. W dzisiejszych czasach równowaga jest jeszcze bardziej rozchwiana. Wzrosły też stawki. Trudno rozeznać się w mnogości rodzajów środków przekazu. Każde słowo, każdy werbalny i pozawerbalny przekaz jest wnikliwiej niż kiedykolwiek rozbierany na czynniki pierwsze. Jeden błędny ruch powoduje znacznie poważniejsze komplikacje niż dawniej. Niemniej jednak w każdej relacji z drugim człowiekiem, między „dzień dobry" a „dowidzenia", istnieje szansa na zdobycie przyjaciela i wywarcie pozytywnego wpływu. Ci, którym w życiu codziennym się to udaje, odnoszą sukces. Ma on jednak cenę, którą nie każdy chce zapłacić. I nie chodzi tylko o uzyskanie biegłości w posługiwaniu się mediami społecznościowymi.
Doradca prezydenta James Humes powiedział, że „sztuka komunikacji to mowa przywództwa"2. Innymi słowy umiejętne utrzymywanie relacji z ludźmi prowadzące do wywierania na nich wpływu, w takim samym stopniu dotyczy nadawcy komunikatu - swego rodzaju lidera - co środka komunikacji. Dzięki książce Carnegie'ego zrozumiesz, dlaczego tak się dzieje. Przeczytało ją ponad 15 milionów czytelników z różnych krajów, w tym światowi przywódcy, ważne osobistości branży medialnej, słynni biznesmeni i autorzy bestsellerów. Każdy musi zdać sobie sprawę, że nie ma czegoś takiego jak „kontakt neutralny". Po kontakcie z drugim człowiekiem zawsze czujesz się albo trochę lepszy, albo gorszy3. Najlepiej każdym skinieniem głowy, każdym spojrzeniem, każdym gestem sprawiać, aby inni czuli się lepsi. Takie zachowanie na co dzień przynosi wspaniałe wyniki.
Poprawia relacje i ułatwia pozyskiwanie ludzi. A dzieje się tak dlatego, że przyjęcie tego rodzaju podejścia rozwija nasz charakter i pogłębia wyrozumiałość. A czyż dobroć nie ujmuje wszystkich?
„Interesując się innymi, w dwa miesiące zdobędziesz więcej przyjaciół, niż próbując innych zainteresować sobą przez dwa lata". To twierdzenie Carnegie'ego, jakkolwiek sprzeczne z intuicją, nadal pozostaje aktualne, ponieważ przypomina, że w epoce cyfrowej sekret rozwoju relacji z ludźmi wciąż polega na wyzbywaniu się egotyzmu.
Żyjemy w bezprecedensowej erze samodoskonalenia i auto-promocji. Obserwujemy na YouTube, jak filmiki typu Double Ra-inbow w dwa tygodnie uzyskują taką popularność, o jaką dawniej ludzie musieli zabiegać przez całe lata, a nawet dziesiątki lat. Widzimy, jak dzięki rzekomo nieumyślnie upublicznionemu wideo o treściach erotycznych, ktoś z dnia na dzień staje się cele-brytą. Oglądamy, jak politycy i eksperci, w celu poszerzenia swego elektoratu, mieszają rywali z błotem. Codziennie nakłaniają nas, abyśmy uwierzyli, że najlepszym sposobem dotarcia do opinii publicznej jest stosowanie montażu i parodii w środkach przekazu zapewniających najszybsze upowszechnianie. Wielu nie jest w stanie się temu oprzeć. Jednak ci, którzy rozumieją zasady relacji międzyludzkich, mogą działać w sposób znacznie bardziej pozytywny, szlachetniejszy i skuteczniejszy.
Autopromocja i samodoskonalenie nie są z gruntu złe. Problem pojawia się wówczas, gdy proces postępu odnosimy tylko do siebie. Należysz przecież do grona siedmiu miliardów ludzi -twój postęp nie dotyczy tylko ciebie.
Im wcześniej prawda ta zacznie kształtować twój sposób porozumiewania się z ludźmi, tym wcześniej dostrzeżesz, że metoda najszybszego rozwoju zawodowego i osobistego nie polega na robieniu wokół siebie wielkiej wrzawy, lecz na dzieleniu się sobą z innymi. Żaden autor nie pokazał tego wyraźniej niż Dale Car-negie. Ale zapewne nawet on nie wyobrażał sobie, że ścieżka prowadząca do istotnej współpracy między ludźmi zamieni się w autostradę umożliwiającą uzyskiwanie trwałych, wartościowych wpływów.
- Fragment książki "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej"


 



Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej
Spis treści:

  • CZĘŚĆ PIERWSZA Podstawy porozumienia
  • 1. Zakopcie bumerangi
  • 2. Afirmuj, co dobre
  • 3. Docieraj do najważniejszych pragnień
  • CZĘŚĆ DRUGA Sześć sposobów na wywarcie trwałego wrażenia
  • 1. Zainteresowanie cudzymi sprawami
  • 2. Uśmiech
  • 3. Imiona i nazwiska
  • 4. Naucz się słuchać
  • 5. Rozmawiaj o tym, co dla nich ważne
  • 6. Niech po rozstaniu z tobą ludzie czują się trochę lepsi
  • CZĘŚĆ TRZECIA Jak zdobyć zaufanie i go nie stracić
  • 1. Unikaj sporów
  • 2. Nigdy nie mów „mylisz się"
  • 3. Przyznawaj się do winy szybko i z empatią
  • 4. Rozpoczynaj w przyjazny sposób
  • 5. Szukaj podobieństw
  • 6. Nie zabiegaj o uznanie
  • 7. Okazuj empatię
  • 8. Odwołuj się do szczytnych aspiracji
  • 9. Podążaj wspólną drogą
  • 10. Rzucaj wyzwania
  • Dlaczego rady Carnegie'ego nie tracą aktualności .
  • CZĘŚĆ CZWARTA
  • Jak pokierować zmianą, aby nikogo nie urazić i wyeliminować opór
  • 1. Najpierw pochwal
  • 2. Przyznawaj się do swoich wad
  • 3. Wobec cudzych błędów zachowuj się dyskretnie
  • 4. Nie wydawaj poleceń, zadawaj pytania
  • 5. Umniejszaj porażki
  • 6. Podkreślaj postępy
  • 7. Wystawiaj wysokie oceny, a ludzie będą chcieli na nie zasłużyć
  • 8. Trzymaj się wspólnego gruntu

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj