KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Informacje niefinansowe w sprawozdawczości biznesowej przedsiębiorstw

Informacje niefinansowe w sprawozdawczości biznesowej przedsiębiorstw

  • ISBN: 978-83-63391-60-7
  • EAN: 9788363391607
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: Nieoczywiste
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 196
  • Rok wydania: 2018
  • Wysyłamy w ciągu: 48h
  • Brak ocen
  • 32,27
     zł
    Cena detaliczna:  49,00 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,87
x
x
Celem opracowania jest przedstawienie problematyki raportowania informacji niefinansowych w szerokim kontekście jego rozwoju oraz podkreślenie znaczenia ujawniania informacji niefinansowych we współczesnych raportach biznesowych przedsiębiorstw, ze wskazaniem na potrzebę zmian modelu sprawozdawczości finansowej i niefinansowej jako podstawowego nośnika informacji o przedsiębiorstwie. Z rozważań zawartych w monografii wynika, że wraz z turbulentnymi przeobrażeniami w otoczeniu przedsiębiorstw i rosnącym ryzykiem ich działalności nastąpiły istotne zmiany w sposobie ich funkcjonowania. Postępująca degradacja środowiska naturalnego, konflikty społeczne i szereg innych globalnych zagrożeń współczesnej ludzkości doprowadziły do refleksji nad społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw. Kompleksowy raport biznesowy powinien zatem zawierać informacje pozwalające na ocenę warunków działania spółki, dotyczące kluczowych czynników kształtujących jej wartość (finansowych i niefinansowych), strategii, planów i zamierzeń oraz głównych czynników ryzyka, a także wpływu na społeczeństwo i środowisko. Staje się on tym samym wynikiem połączenia informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym z raportem o aktywności środowiskowej i społecznej. Przeprowadzona w monografii analiza praktyki raportowania niefinansowego przedsiębiorstw pozwoliła zauważyć zróżnicowany zakres, formę i jakość dokonywanych ujawnień. Działaniem, które nie poprawia wiarygodności informacji niefinansowych i budzi kontrowersje, jest opisane również w niniejszym opracowaniu zjawisko greenwashingu. Podjęto także problem raportowania zintegrowanego. Prowadząc rozważania na ten temat, podkreślono, że koncepcja ta spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony przedstawicieli środowiska akademickiego, jest ona także coraz szerzej praktykowana przez przedsiębiorstwa dostrzegające korzyści z wdrożenia tego innowacyjnego podejścia w zakresie polityki informacyjnej. Zmiany w zakresie sprawozdawczości przedsiębiorstw zaprezentowane w niniejszej monografii należy oceniać pozytywnie i traktować jako naturalną konsekwencję procesów zachodzących w otaczającym nas świecie. Jednak proces ich wdrażania nie przebiega bez wątpliwości, kontrowersji i barier. W najbliższej przyszłości można się więc spodziewać dalszego dynamicznego rozwoju poświęconego im nurtu badawczego w rachunkowości.
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj