KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Hatha Joga. Bezpieczne ćw. dla ciała i umysłu

Hatha Joga. Bezpieczne ćw. dla ciała i umysłu

Bezpieczne ćwiczenia dla ciała i umysłu

x
x

Hatha Joga to najstarszy ze wszystkich rodzajów ćwiczeń psycho-fizycznych. Jest też jedną z najbardziej sławnych i popularnych na zachodzie tradycji jogi indyjskiej, znacznie inną od jogi klasycznej. Głównymi pozycjami ciała w Hatha Jodze są asany, które można nazwać procesami oczyszczającymi, bazującymi na kontrolowaniu oddechu (pranajama). Niewątpliwymi zasługami praktykowania Hatha Jogi jest zwiększona giętkość i elastyczność ciała, usprawnienie pracy gospodarki hormonalnej, lepsza regulacja przemiany materii, lepsza kondycja, odprężenie mięśni, poprawa pracy serca, układu krążenia oraz układu nerwowego. Koncentracja i spokój, jakie można dzięki niej osiągnąć, umożliwiają poczucie jedności z sobą samym oraz z otoczeniem.

Porady i wskazówki w niniejszym podręczniku okraszone są pięknymi zdjęciami. Ilustrują one siedemdziesiąt siedem typowych dla Hatha Jogi pozycji; wszystkich w stylach takich jak Iyengar, Astanga, Anusara czy Bikram. Każda z tych pozycji opisana jest wyczerpująco Tak drobiazgowe przedstawienie gwarantuje pełne bezpieczeństwo i maksymalizację korzyści płynących z wykonywanych ćwiczeń. Wielu z nich towarzyszą też opisy ich wariantów. W zależności od osobistych preferencji, umiejętności i indywidualnych możliwości ciała, umożliwiają one wybór odpowiednich asan.  

 

Sheti, ocena: 5/5
2014-11-25
Joga zawsze była dla mnie pełna magii i uroku. Zawsze próbowałam się zmotywować, aby praktykować ją w domu, ale zawsze znalazło się jakieś ?ale?. Jednak od stycznia 2014 roku wszystko się zmieniło i zaczęłam chodzić na zajęcia z jogi trzy razy w tygodniu, a dodatkowo ćwiczyć w domowym zaciszu. Joga okazała się być złotym środkiem na wszystkie problemy i dolegliwości, nie tylko natury fizycznej. Okazała się być moją ucieczką, której wywierany na mnie wpływ jest nie do opisania. ?Hatha joga. Bezpieczne ćwiczenia dla ciała i umysłu? to książka stworzona przez trzech autorów: Martina Kirka, Brooke Boon i Daniela DiTuro. Ich krótkie biografie możemy znaleźć na końcu tej książki, ale każda z tych osób ma do czynienia z hatha jogą od jakiegoś czasu i jej praktykowanie przyniosło im wiele korzyści. Rozdział pierwszy skupia się na krótkim wprowadzeniu czytelnika w świat jogi ? definicje różnych jej rodzajów, pochodzenie i korzenie, osiem członów jogi klasycznej, które powinien znać każdy jogin oraz co nieco o pranayamie i medytacji. Są to informacje krótkie i zwięzłe, bez zbędnego owijania w bawełnę ? otrzymujemy same konkrety, które po prostu mają być przydatne. Kolejne rozdziały zostały podzielone według ćwiczeń. Przechodzimy kolejno od pozycji stojących, balansujących i odwróconych poprzez wygięcia, skręty i skłony aż do pozycji siedzących i leżących. Ostatni rozdział natomiast zawiera kilka zestawów ćwiczeń, takie jak powitanie słońca czy powitanie księżyca. Natomiast co jest najważniejsze ? sposób, w jaki dana asana została opisana. Przede wszystkim nie mamy tutaj jednego zdjęcia w asanie idealnej, ale zdjęcia krok po kroku jak wejść i wyjść z danej pozycji. Dodatkowo jest to podparte opisami, które zwracają uwagę nawet na najmniejsze szczegóły. Czasami okazuje się, że asana jest dla nas niewygodna, a my po prostu zapomnieliśmy o drobnym, ale jakże istotnym fakcie. Jednak to jeszcze nie wszystko. Przy każdym takim opisie możemy znaleźć jeszcze informacji dotyczące kontrpozy, czyli pozycji, którą powinno się wykonywać zaraz po danej asanie; o drishti ? czyli prościej mówiąc kierunku kierowania wzroku podczas bycia w pozycji oraz o przeciwwskazaniach, przy których dane ćwiczenie może być kłopotliwe i szkodliwe. Wypisane zostały również korzyści fizyczne, ale i również umysłowe ? jak widać joga jest pokarmem nie tylko dla ciała, ale również dla ducha i umysłu. No i jeszcze ostatnia rzecz, o której autorzy nie zapomnieli ? pokazują łagodniejsze warianty danych asan lub pokrewne do nich, bądź też warianty nieco trudniejsze, dla osób chcących pójść o krok dalej. ?Hatha joga? jest bardzo dobrym podręcznikiem, zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Doskonale dopracowana i świetnie wydana książka, w której nie znajdziemy wszystkich pozycji, bardziej te podstawowe, ale bardzo szczegółowo przedstawione. Chwilami tylko polskie nazwy wydawały mi się nieco dziwne, ale nazewnictwo bywa różne, a mnie i tak najbardziej podchodzi to w sanskrycie. Jestem bardzo zadowolona z tej pozycji i wiem, że nie raz będę do niej zaglądać, nie tylko po to, aby z jak największą dokładnością wejść do danej asany, ale także żeby zdać sobie sprawę z tego, jaki wpływ ona na mnie wywiera. Serdecznie polecam tę pozycję każdemu, kto praktykuje lub dopiero ma zamiar zacząć, jest naprawdę bardzo dobra!
 
Karol, ocena: 5/5
2014-10-10
Ta książka jest dla wszystkich zainteresowanych rozwojem duchowym, ćwiczeniami jogi i zrozumieniem póz, które w jodze się wykonuje. Jako nauczyciel jogi, używam tej publikacji jako inspiracji do pracy na zajęciach w grupie. Wspaniałą rzeczą w tej książce jest to, że zapewnia ona szybki przegląd każdej pozycji i jej wykonanie w bezpieczny sposób. Kupiłem drugi egzemplarz książki tym razem dla swojej przyjaciółki i widzę, że stale z niego korzysta ćwicząc z wielką przyjemnością.
 
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj