KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Hatha Joga. Bezpieczne ćw. dla ciała i umysłu

Hatha Joga. Bezpieczne ćw. dla ciała i umysłu

Bezpieczne ćwiczenia dla ciała i umysłu

x

Hatha Joga to najstarszy ze wszystkich rodzajów ćwiczeń psycho-fizycznych. Jest też jedną z najbardziej sławnych i popularnych na zachodzie tradycji jogi indyjskiej, znacznie inną od jogi klasycznej. Głównymi pozycjami ciała w Hatha Jodze są asany, które można nazwać procesami oczyszczającymi, bazującymi na kontrolowaniu oddechu (pranajama). Niewątpliwymi zasługami praktykowania Hatha Jogi jest zwiększona giętkość i elastyczność ciała, usprawnienie pracy gospodarki hormonalnej, lepsza regulacja przemiany materii, lepsza kondycja, odprężenie mięśni, poprawa pracy serca, układu krążenia oraz układu nerwowego. Koncentracja i spokój, jakie można dzięki niej osiągnąć, umożliwiają poczucie jedności z sobą samym oraz z otoczeniem.

Porady i wskazówki w niniejszym podręczniku okraszone są pięknymi zdjęciami. Ilustrują one siedemdziesiąt siedem typowych dla Hatha Jogi pozycji; wszystkich w stylach takich jak Iyengar, Astanga, Anusara czy Bikram. Każda z tych pozycji opisana jest wyczerpująco Tak drobiazgowe przedstawienie gwarantuje pełne bezpieczeństwo i maksymalizację korzyści płynących z wykonywanych ćwiczeń. Wielu z nich towarzyszą też opisy ich wariantów. W zależności od osobistych preferencji, umiejętności i indywidualnych możliwości ciała, umożliwiają one wybór odpowiednich asan.  

 

Sheti, ocena: 5/5
2014-11-25
Joga zawsze była dla mnie pełna magii i uroku. Zawsze próbowałam się zmotywować, aby praktykować ją w domu, ale zawsze znalazło się jakieś ?ale?. Jednak od stycznia 2014 roku wszystko się zmieniło i zaczęłam chodzić na zajęcia z jogi trzy razy w tygodniu, a dodatkowo ćwiczyć w domowym zaciszu. Joga okazała się być złotym środkiem na wszystkie problemy i dolegliwości, nie tylko natury fizycznej. Okazała się być moją ucieczką, której wywierany na mnie wpływ jest nie do opisania. ?Hatha joga. Bezpieczne ćwiczenia dla ciała i umysłu? to książka stworzona przez trzech autorów: Martina Kirka, Brooke Boon i Daniela DiTuro. Ich krótkie biografie możemy znaleźć na końcu tej książki, ale każda z tych osób ma do czynienia z hatha jogą od jakiegoś czasu i jej praktykowanie przyniosło im wiele korzyści. Rozdział pierwszy skupia się na krótkim wprowadzeniu czytelnika w świat jogi ? definicje różnych jej rodzajów, pochodzenie i korzenie, osiem członów jogi klasycznej, które powinien znać każdy jogin oraz co nieco o pranayamie i medytacji. Są to informacje krótkie i zwięzłe, bez zbędnego owijania w bawełnę ? otrzymujemy same konkrety, które po prostu mają być przydatne. Kolejne rozdziały zostały podzielone według ćwiczeń. Przechodzimy kolejno od pozycji stojących, balansujących i odwróconych poprzez wygięcia, skręty i skłony aż do pozycji siedzących i leżących. Ostatni rozdział natomiast zawiera kilka zestawów ćwiczeń, takie jak powitanie słońca czy powitanie księżyca. Natomiast co jest najważniejsze ? sposób, w jaki dana asana została opisana. Przede wszystkim nie mamy tutaj jednego zdjęcia w asanie idealnej, ale zdjęcia krok po kroku jak wejść i wyjść z danej pozycji. Dodatkowo jest to podparte opisami, które zwracają uwagę nawet na najmniejsze szczegóły. Czasami okazuje się, że asana jest dla nas niewygodna, a my po prostu zapomnieliśmy o drobnym, ale jakże istotnym fakcie. Jednak to jeszcze nie wszystko. Przy każdym takim opisie możemy znaleźć jeszcze informacji dotyczące kontrpozy, czyli pozycji, którą powinno się wykonywać zaraz po danej asanie; o drishti ? czyli prościej mówiąc kierunku kierowania wzroku podczas bycia w pozycji oraz o przeciwwskazaniach, przy których dane ćwiczenie może być kłopotliwe i szkodliwe. Wypisane zostały również korzyści fizyczne, ale i również umysłowe ? jak widać joga jest pokarmem nie tylko dla ciała, ale również dla ducha i umysłu. No i jeszcze ostatnia rzecz, o której autorzy nie zapomnieli ? pokazują łagodniejsze warianty danych asan lub pokrewne do nich, bądź też warianty nieco trudniejsze, dla osób chcących pójść o krok dalej. ?Hatha joga? jest bardzo dobrym podręcznikiem, zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Doskonale dopracowana i świetnie wydana książka, w której nie znajdziemy wszystkich pozycji, bardziej te podstawowe, ale bardzo szczegółowo przedstawione. Chwilami tylko polskie nazwy wydawały mi się nieco dziwne, ale nazewnictwo bywa różne, a mnie i tak najbardziej podchodzi to w sanskrycie. Jestem bardzo zadowolona z tej pozycji i wiem, że nie raz będę do niej zaglądać, nie tylko po to, aby z jak największą dokładnością wejść do danej asany, ale także żeby zdać sobie sprawę z tego, jaki wpływ ona na mnie wywiera. Serdecznie polecam tę pozycję każdemu, kto praktykuje lub dopiero ma zamiar zacząć, jest naprawdę bardzo dobra!
 
Karol, ocena: 5/5
2014-10-10
Ta książka jest dla wszystkich zainteresowanych rozwojem duchowym, ćwiczeniami jogi i zrozumieniem póz, które w jodze się wykonuje. Jako nauczyciel jogi, używam tej publikacji jako inspiracji do pracy na zajęciach w grupie. Wspaniałą rzeczą w tej książce jest to, że zapewnia ona szybki przegląd każdej pozycji i jej wykonanie w bezpieczny sposób. Kupiłem drugi egzemplarz książki tym razem dla swojej przyjaciółki i widzę, że stale z niego korzysta ćwicząc z wielką przyjemnością.
 
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE