KATEGORIE [rozwiń]

Gruszczyk-Kolczyńska Edyta

Starsze przedszkolaki
nowość

69,90 zł 51,37 zł


Książka o skutecznej edukacji dzieci dla nauczycieli i dla rodziców starszych przedszkolaków W jaki sposób osiągnąć dobre efekty wychowawcze i prowokować dorosłych do kierowania w mądry sposób edukacją dzieci? Nie wystarczy wiedzieć, jakie zabawy i sytuacje zadaniowe należy organizować starszym przedszkolakom, lecz trzeba mieć świadomość, jakie są ich możliwości umysłowe. Publikacja Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu pod red. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej zawiera wiedzę stanowiącą bazę dla wszystkich zakresów działalności pedagogicznych. W książce znajdują się nowe i mało znane informacje o skutecznych sposobach kierowania uczeniem się starszych przedszkolaków, o których powinien wiedzieć każdy świadomy nauczyciel i rodzic. To ponad 400-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, w której znajdziemy gotowe odpowiedzi na zagadnienia: Wprowadzenie do edukacji domowej i przedszkolnej starszych przedszkolaków Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci Organizacja procesu uczenia się Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu Kształtowanie u dzieci zdolności do rozróżniania dobra od zła Wychowanie społeczne dzieci Dbałość o rozwój mowy Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo Wychowanie przez sztukę Wychowanie techniczne Edukacja przyrodnicza Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z edukacją matematyczną Wychowanie rodzinne i obywatelskie Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu z obowiązku szkolnego niektórych dzieci „(…) Książkę tę – z jednej strony – należy traktować jako kontynuację cyklu publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, rozszerzających wiedzę rodziców i nauczycieli o tym, jakie są prawidłowości rozwojowe, dlaczego, w jaki sposób i w oparciu o jakie założenia koncepcyjne należy wspierać dzieci w rozwoju, wychowaniu i edukacji. Z drugiej zaś strony, jest to książka różniąca się od wcześniejszych, gdyż jako jedna z pierwszych bezpośrednio nawiązuje do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r.). Stąd też wynika jej oryginalność, wyjątkowość i aktualność. To nie tylko kompendium wiedzy, ale – należy przypuszczać, że stanie się również kanonem literatury przedszkolnej. (…) Łączy bowiem wielką erudycję i doświadczenie pedagogiczne z niezwykłą wrażliwością i niespotykaną wręcz umiejętnością kontaktu z czytelnikiem”. Fragment recenzji dr hab., prof. Ewy M. Kuleszy Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je ...

69,00 zł 50,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka o skutecznej edukacji dzieci dla nauczycieli i dla rodziców starszych przedszkolaków W jaki sposób osiągnąć dobre efekty wychowawcze i prowokować dorosłych do kierowania w mądry sposób edukacją dzieci? Nie wystarczy wiedzieć, jakie zabawy i sytuacje zadaniowe należy organizować starszym przedszkolakom, lecz trzeba mieć świadomość, jakie są ich możliwości umysłowe. Publikacja Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu pod red. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej zawiera wiedzę stanowiącą bazę dla wszystkich zakresów działalności pedagogicznych. W książce znajdują się nowe i mało znane informacje o skutecznych sposobach kierowania uczeniem się starszych przedszkolaków, o których powinien wiedzieć każdy świadomy nauczyciel i rodzic. To ponad 400-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, w której znajdziemy gotowe odpowiedzi na zagadnienia: Wprowadzenie do edukacji domowej i przedszkolnej starszych przedszkolaków Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci Organizacja procesu uczenia się Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu Kształtowanie u dzieci zdolności do rozróżniania dobra od zła Wychowanie społeczne dzieci Dbałość o rozwój mowy Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo Wychowanie przez sztukę Wychowanie techniczne Edukacja przyrodnicza Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków wraz z edukacją matematyczną Wychowanie rodzinne i obywatelskie Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki szkolnej oraz odroczeniu z obowiązku szkolnego niektórych dzieci ,,(...) Książkę tę - z jednej strony - należy traktować jako kontynuację cyklu publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, rozszerzających wiedzę rodziców i nauczycieli o tym, jakie są prawidłowości rozwojowe, dlaczego, w jaki sposób i w oparciu o jakie założenia koncepcyjne należy wspierać dzieci w rozwoju, wychowaniu i edukacji. Z drugiej zaś strony, jest to książka różniąca się od wcześniejszych, gdyż jako jedna z pierwszych bezpośrednio nawiązuje do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r.). Stąd też wynika jej oryginalność, wyjątkowość i aktualność. To nie tylko kompendium wiedzy, ale - należy przypuszczać, że stanie się również kanonem literatury przedszkolnej. (...) Łączy bowiem wielką erudycję i doświadczenie pedagogiczne z niezwykłą wrażliwością i niespotykaną wręcz umiejętnością kontaktu z czytelnikiem"".  
Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu...

65,00 zł 48,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy – podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć” wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, został do niego dodatkowo opracowany pakiet pomocy dydaktycznych – zabawek edukacyjnych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiety dla każdego dziecka z jego grupy. Podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć”: wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków; konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego; uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków. To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się: o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola; o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego i kształtowania ważnych umiejętności; poznasz także krótką charakterystykę procesu uczenia się maluchów; o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia; jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych; o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można; jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem; o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo; o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci; o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów; o wspomaganiu najmłodszych w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radzili sobie w każdej sytuacji; o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania – konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw; o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania; o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego – przykłady wspólnych zajęć; o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.
Wspomaganie dzieci w rozwoju zdolności...WSiP

33,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jest to kolejna książka adresowana do rodziców, wychowawców i nauczycieli, dla których ważny jest rozwój uwagi i pamięci dziecka. Autorki ? na podstawie badań i obserwacji sześciolatków i młodszych uczniów ? przedstawiają programy działania, które pomogą uczyć dzieci: ? skupiania uwagi, świadomego zapamiętywania i odtwarzania tego, co ważne; ? skutecznego uczenia się wierszy na pamięć; ? uważnego patrzenia i zapamiętywania; ? zapamiętywania szeregów czynności i przewidywania, co będzie dalej; ? uważnego słuchania, aby zapamiętać to, co ważne i potrzebne; ? prezentowania siebie, a także obdarzania uwagą innych i zapamiętywania, jak wyglądają i jak się nazywają.
Dzieci ze spec. trudn. w ucz. się mat. Gruszczyk E

32,50 zł 29,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niewłaściwe metody nauczania, konflikty rodzinne, brak dojrzałości operacyjnej, będącej niezbędnym warunkiem uczenia się matematyki, zmniejszona odporność emocjonalna, zaburzenia w kształtowaniu systemu własnej wartości - te i inne przyczyny niepowodzeń w nauczaniu matematyki w klasach początkowych są tematem niniejszej publikacji. Autorka obszernie zaprezentowała również koncepcję pracy korekcyjno-wyrównawczej z dziećmi, które mimo czynionych starań nie potrafią uczyć sięmatematyki.
  • Poprzednia

  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka