KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Ewaluacja społeczna w edukacji

Ewaluacja społeczna w edukacji

  • ISBN: 9788380954793
  • EAN: 9788380954793
  • Oprawa: Twarda
  • Wydawca: Impuls
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 266
  • Rok wydania: 2018
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Średnia ocena: 5,00 (1)
  • 43,91
     zł
    Cena detaliczna:  58,00 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,91
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x
Książka jest wynikiem wieloletnich prac nad teoretycznym i praktycznym modelem ewaluacji społecznej, która znajduje zastosowanie w edukacji; może być także prowadzona na wszystkich innych obszarach w stosunku do przedmiotów, które mogą być poddawane badaniom ewaluacyjnym. Zaproponowany model ewaluacji przez wiele lat był wdrażany i praktykowany przez autorkę w licznych podejmowanych przez nią badaniach ewaluacyjnych, wprowadzając do nich elementy uspołecznienia, dialogu i partycypacji różnorodnych grup społecznych, będących pośrednio bądź bezpośrednio uczestnikami badań ewaluacyjnych lub grup i instytucji zainteresowanych wynikami ewaluacji. Książka jest próbą wskazania potencjałów ewaluacji w jej uspołecznionym modelu; jest także próbą nakreślenia potrzeb wdrożenia tego typu ewaluacji, który w swoich założeniach nawiązuje do doświadczeń pedagogicznych, m.in. pedagogiki społecznej, ale także pedagogiki krytycznej. W tym pierwszym odwołaniu ewaluacja nawiązuje do wartościowania, praktyczności i celowości. Badania ewaluacyjne mają także wiele wspólnych elementów z badaniami krytycznymi. Ich zbieżne przesłanki zawierają się np. w potrzebach dostrzegania zmienności rzeczywistości społecznej, usytuowaniu badacza wewnątrz badanej rzeczywistości, odwołaniu do kontekstu społecznego i podejmowaniu przez badacza krytyki zarówno w jej pozytywnym, jak i negatywnym kontekście. Niniejsza książka ma za zadanie pokazać rozumienie, metodologię i możliwości wykorzystania ewaluacji społecznej w edukacji oraz drogę do wypracowania właściwej kultury ewaluacyjnej, jaka stanowi długofalowy cel jej stosowania.
✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
Oficyna Wydawnicza Impuls, ocena: 5/5
2018-10-04
Z recenzji wydawniczej: Czytając dzieło, miałem wrażenie, że mam przed sobą „summę” tego fragmentu wiedzy, rodzaj teoretycznego podsumowania dwudziestu lat rozwoju. Nie jeszcze jedną pracę „poszukującą”, lecz całościowe kompendium wiedzy zamykające dyskusje, poszukiwania i refleksje o tej ważnej dziedzinie metodologii postrzegania i oceniania rzeczywistości. […] Jestem przekonany o wielkim i nieusuwalnym znaczeniu ewaluacji w oświacie i w wielu innych dziedzinach aktywności społecznej człowieka. I tak jak miałem okazje obserwować przez ostatnie czterdzieści lat rozwój warsztatów metodologicznych w polskiej humanistyce i wynikające z tego rozwoju błogosławione skutki dla polskich nauk społecznych, tak jestem przekonany, że […] ten sam rezultat przyniesie „upodręcznikowienie” zjawiska ewaluacji. Nie sądzę, aby w gronie pedagogów był bardziej kompetentny autor […]. Monografia reprezentuje bardzo wysoki poziom erudycyjności. […] Z uznaniem można zauważyć, że nie dominują w niej cytaty i proste relacje z literatury przedmiotowej, lecz samodzielna narracja, wspierana odpowiednimi odniesieniami do fundamentalnych dzieł z zakresu badanej problematyki. […] Na szczególną uwagę zasługuje język opracowania − jest wyjątkowy w swej elegancji, sprawności gramatycznej przy równoczesnej bardzo złożonej składni […].
 
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj