KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki #Szefowe

99,00 zł 66,29 zł


Niezależnie od tego czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z biznesem, czy jesteś już doświadczonym przedsiębiorcą książka #SZEFOWE dostarczy Ci wiedzy i motywacji do osiągania coraz większych celów. #SZEFOWE to publikacja, która jest niczym przewodnik po świecie biznesowych wyzwań i sukcesów, skierowany do ambitnych i przedsiębiorczych osób. Zawiera inspirujące historie, praktyczne porady oraz autentyczne doświadczenia kobiet, które odważyły się podążać za swoimi marzeniami. Każdy rozdział to osobna opowieść, ukazująca różnorodność ścieżek prowadzących do sukcesu i podkreślająca, że każda decyzja i działanie ma znaczenie w kształtowaniu przyszłości. #SZEFOWE to potwierdzenie tego, że Twoje życie nie jest kwestią przypadku, a wynikową podejmowanych przez Ciebie decyzji i idących za nimi działań. Jeśli chcesz sięgać w życiu po więcej #SZEFOWE to zdecydowanie książka dla Ciebie! 22 autorki przedstawiają realne przykłady, jak wytrwałość, determinacja i pasja mogą prowadzić do spełnienia zawodowego i osobistego. Książka ta nie tylko motywuje do działania, ale także dostarcza praktycznej wiedzy i narzędzi niezbędnych do osiągnięcia sukcesu. Niezależnie od tego, czy jesteś na początku drogi zawodowej, czy szukasz sposobu na rozwój swojego biznesu, #SZEFOWE dostarczy Ci niezbędnej inspiracji i wiedzy. Co istotne, książka ta nie ogranicza się do stereotypowych definicji sukcesu. Pokazuje, że realizacja marzeń związanych zarówno z biznesem, jak i życiem prywatnym może przybierać różne formy i że każda droga do spełnienia jest unikatowa. Podkreśla także znaczenie odwagi, samodzielności myślenia i umiejętności stawiania czoła wyzwaniom. #SZEFOWE to znacznie więcej niż książka – to składająca się z tekstu, wskazująca różne ścieżki i zawierająca TIPy mapa dla każdego, kto pragnie kształtować swoją przyszłość. Chcesz sięgnąć w życiu (nie tylko) zawodowym po więcej? Pragniesz materializować swoje marzenia? Marzysz o tym, by przekształcać swoje plany w realne sukcesy? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z pytań brzmi "TAK", to ksiązka #SZEFOWE jest dokładnie tym, czego potrzebujesz. To Twoja mapa do osiągania celów, które dotąd wydawały się nieosiągalne. Przekonaj się, jak wiele możesz zdziałać, kiedy odpowiednio pokierujesz swoim życiem, karierą i biznesem. #SZEFOWE to lektura niezbędna dla każdego, kto chce zdobywać szczyty biznesowego świata i sięgać gwiazd na wielu levelach swojego życia!
Okładka książki 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
nowość

59,00 zł 34,13 zł


Dlaczego projekty (zawsze) są opóźnione i jak temu zaradzić Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych… Problem polega na tym, że te wydawnictwa w żaden sposób nie przygotowują kierownika projektu do pracy w rzeczywistym środowisku biznesowym i z prawdziwym klientem. Dlatego zamysłem autora tej książki było, by stanowiła ona zbiór kluczowych zasad, które powinno się stosować, aby „dowozić” trudne i nierealne projekty. Zasady te są niezależne od wybranej metodyki czy metodologii prowadzenia projektu ? pozostają wobec nich komplementarne i pomagają z sukcesem kończyć nawet te projekty, które wydają się być nierealne: czasowo, finansowo, technicznie itd. Opinie o książce na www: Po „Wiecznym opóźnieniu” z ciekawością sięgnęłam po nową książkę Marcina Dąbrowskiego. Zatem jak dowozić nierealne, trudne lub opóźnione projekty? Słowa „pragmatyzm” oraz „budowa relacji” powtarzają się w tej książce wiele razy i zostały rozpisane na 10 mądrych i potwierdzonych doświadczeniem zasad, dzięki którym książka jest bezcenna nie tylko dla trudnych czy nierealnych projektów, lecz dla wszystkich projektów; ba, jestem przekonana, że warto zastosować je także do projektów zupełnie osobistych. Poza wartkim językiem i przystępną formą książka rezonuje mi mocno z czymś, co wynika z mojej praktyki i od dawna nieśmiało „świtało mi w głowie”, chociaż nigdy nie przebiło się do pełnej świadomości. Mianowicie przekonałam się w trakcie lektury, jak często sama pod sobą kopałam dołki i utrudniałam sobie sukces, zazwyczaj w dobrej wierze, ufając w deklarowane intencje stron, starając się być do bólu transparentną w komunikacji i wierząc w moc pełnego obustronnego feedbacku. Tymczasem: bądźmy pragmatyczni, nie impulsywni. Anna Streżyńska, CEO, MC2 Innovations S.A., Minister cyfryzacji (2015–2018) „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” to lektura obowiązkowa dla osób odpowiedzialnych za rezultaty złożonych i skomplikowanych projektów. Z kolei dla osób decyzyjnych wskazane zostały mechanizmy wpływające na efektywność realizacji zmian w organizacjach. Jak pokazują badania, znaczna część złożonych projektów realizowanych w organizacjach nie generuje początkowo zakładanych wartości biznesowych, nie mieści się w początkowym harmonogramie i budżecie. Czy to nie jest jednak naturalny wniosek? Szczególnie biorąc pod uwagę, że dzisiejsze firmy to złożone systemy adaptacyjne, które — aby przetrwać na rynku — wymagają ciągłych zmian i zachowania ich tempa, otwartości na środowisko zewnętrzne, uczenia się, ale i oduczania ustalonych przyzwyczajeń i nawyków. Założenia projektowe, które były tworzone jakiś czas temu, mogą być błędne lub nieważne już na etapie uruchamiania projektu. Konieczna jest adaptacja do aktualnych warunków i potrzeb. Autor pomija omawianie metodyk projektowych, które w dzisiejszym świecie biznesu nie mają większego znaczenia i nie pomagają w rozwiązywaniu kluczowych problemów. W zamian oferuje pragmatyczne podejście i zasady, jak poradzić sobie w chaosie zmian, wymagań, oczekiwań i złożoności. Jednocześnie poszukuje efektywnych metod porozumienia pomiędzy klientem a dostawcą. Na rodzimym rynku wydawniczym IT próżno szukać książki o złożonych projektach, która stawia na pragmatyzm, dyscyplinę wykonawczą oraz przypomina, iż najważniejszym celem jest rozwiązywanie problemów i „dowiezienie projektu” dla klienta. Sławomir Soszyński, Wiceprezes Zarządu, CIO, ING Bank Śląski „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” to książka nieszablonowa, nietuzinkowa, w której autor stawia odważne tezy, którymi pewnie narazi się wielu środowiskom czerpiącym korzyści z biznesu szkoleniowego, certyfikacyjnego, wydawniczego czy consultingowego z zakresu prowadzenia projektów. Udowadnia na przykładach, że szkolenia, certyfikaty, metodyki i podręczniki są nic niewarte w sytuacjach kryzysowych, w momentach mierzenia się z nierealnymi oczekiwaniami, toksycznym środowiskiem, brakiem decyzyjności lub ciągle zmieniającym się zakresem. Podobno łatwo jest prowadzić projekt prosty, dobrze zdefiniowany, idealnie zwymiarowany, rzetelnie wyceniony, sprzedany po uczciwej cenie oraz z klientem, który jest wyrozumiały, cierpliwy, dobrze nastawiony i doskonale zorganizowany. Dla osób, które cokolwiek wiedzą o prowadzeniu projektów, ten opis brzmi jak utopia, ponieważ w dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie takie projekty po prostu nie istnieją. Badania pokazują, że sukcesem kończy się około 30% projektów, a jeżeli spojrzymy na projekty ogromne, złożone, wymagające koordynacji prac wielu dostawców, to wartość ta spada do 2%. Oznacza to, że projekty określone przez autora jako nierealne są naszą codziennością i każdy zaangażowany w prowadzenie projektu raczej wcześniej niż później zderzy się z sytuacjami kryzysowymi opisanymi w książce. Autor przygotował dla czytelników 10 zasad opracowanych na podstawie wieloletnich doświadczeń menedżerów mierzących się z projektami nierealnymi, określanymi często jako „mission impossible”. Zasady te nie są panaceum na całe zło i nie gwarantują sukcesu, ale pozwolą się odnaleźć w sytuacjach patowych oraz wizualizują możliwe ścieżki wyjścia z kryzysu. Niektóre z porad nie są odkrywcze, ale w ferworze walk na pierwszej linii frontu realizacji projektu często o nich zapominamy, dając się ponieść emocjom, które tylko pogłębiają problemy. Opisane 10 zasad to narzędzia do zaaplikowania w odpowiednim momencie, które autor przekazuje w ręce menedżerów projektów. Są wśród nich narzędzia koncyliacyjne, m.in. takie jak: monitorowanie sensu projektu, kryteriów sukcesu, stosowanie reguły Pareto, tj. 20% zakresu może oznaczać 80% wartości biznesowej, czy też uruchamianie produktów MVP (Minimum Viable Product). Są także takie, które można określić zastosowaniem terapii szokowej. Ich celem jest np. wstrząśnięcie kierownictwem projektu, odcięcie balastu w postaci toksycznych zasobów lub zastosowanie strategii, którą osobiście określam chwyceniem w rękę maczety i wyrąbaniem drogi do sukcesu. A jak wskazuje autor, z problemem musisz się zmierzyć tu i teraz, bo odkładanie działań to najszybsza droga do porażki. Autor stawia też tezę, że remedium na dowożenie projektów nierealnych może być stosowanie metodyk zwinnych i kontraktów rozliczanych na zasadach T&M (Time and Material). Zabetonowany kontrakt FT/FP (Fixed Time / Fixed Price) daje tylko złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ rzeczywistość jest zawsze bardziej złożona niż ta opisana w paragrafach umowy. W efekcie kontrakt, który ma gwarantować stałą cenę i określony czas dostarczenia produktów, w rzeczywistości nie gwarantuje ani stałej ceny, ani terminu wdrożenia i albo kończy się katastrofą, albo niezliczoną liczbą wniosków o zmianę. Co więcej, konstrukcja umów FT/FP prowadzi często do sytuacji patologicznych, gdzie zespoły „okopują się” na swoich stanowiskach, przerzucają się odpowiedzialnością za opóźnienia i zamiast gwarantować czas i cenę, mamy klincz. Tu z pomocą mogą przyjść zasady opisane w książce. Każdej osobie mierzącej się z zadaniami z zakresu project managementu polecam tę pozycję literatury. Warto ją mieć w swojej biblioteczce, przeczytać i sięgać po nią w momentach kryzysowych, z którymi żadna metodyka, żaden certyfikat, arkusz, checklista albo raport sobie nie poradzi. A skuteczność menedżera projektów jest kluczowa, ponieważ to właśnie projekt jest najmniej rentownym okresem relacji z klientem. Osobiście liczę na kontynuację cyklu i kolejny podręcznik z zasadami dla realizacji projektów nierealnych, tym razem w sektorze publicznym. Tutaj poziom trudności rośnie wręcz geometrycznie, m.in. ze względu na „Prawo zamówień publicznych”, które skutecznie krępuje ręce menedżerów projektów; obowiązek naliczania kar umownych, pod groźbą naruszenia dyscypliny finansów publicznych; nieprzekraczalne ustawowe terminy wdrożenia, których niedotrzymanie oznacza działanie niezgodne z prawem; czy też obowiązek uruchomienia produktu zgodnego z SIWZ, bez możliwości jego redefinicji, nawet w sytuacji, kiedy zmiana otoczenia spowodowała brak zasadności biznesowej. Tutaj każdy projekt realizowany w formule FT/FP już na start jest projektem nierealnym. Przemysław Koch, CTO, COO, Członek Zarządu, VeloBank S.A. Z dużym zainteresowaniem przeczytałem kolejną książkę Marcina Dąbrowskiego. Tym razem autor porusza dwa bardzo ciekawe i aktualne tematy z obszaru wdrażania projektów IT. Po pierwsze „projekty nierealne”. Tak! W końcu ktoś ma odwagę powiedzieć, że pewne projekty są nie do zrealizowania w tym czasie, w tym budżecie, z tym zespołem, z tym klientem, z tym dostawcą. Tylko co zrobić, gdy projekt nierealny już powstał, a nam powierzono jego realizację? Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, warto przeczytać książkę „10 zasad dowożenia projektów nierealnych”. Drugi wątek to tzw. „fabryki certyfikatów”, w które zamieniają się niektóre firmy i działy IT. Autor znowu trafia w sedno, obnażając obecną gorączkę certyfikatową na polskim rynku i bezradność ludzi wyposażonych jedynie w certyfikaty w starciu z projektową rzeczywistością. Aż prosi się rozwinąć wątek fabryk certyfikatów w obszarze technologii chmurowych — myślę, że to byłby dobry materiał na następną książkę. Podsumowując, gorąco polecam! Marek Lenz, CIO, Allianz „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” to książka, która z inteligentnym sarkazmem bazuje na doświadczeniach autora w realizacji większych projektów IT. Marcin Dąbrowski bardzo sprawnie zagłębia się w specyfikę zarządzania projektami, które wprawdzie wydają się być niemożliwe do zrealizowania – ale ostatecznie (zwykle) są dowożone. Autor analizuje, dlaczego projekty stają się nierealne, oferując cenne wskazówki zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych menedżerów projektów. Szczególnie interesujący jest rozdział poświęcony „fabryce certyfikatów”, który rzuca światło na rozbieżność między teorią a praktyką w zarządzaniu projektami. Książka ta, choć napisana z lekkością, stanowi ważne źródło wiedzy o tym, jak radzić sobie z nieoczekiwanymi wyzwaniami i nieuchronnymi pułapkami w projektach, które na pierwszy rzut oka wydają się przekraczać granice realizmu. Rekomenduję ją wszystkim szefom wszystkich niemożliwych projektów – w szczególności w obszarze przejazdów podmorskich, portom lotniczym i bezpiecznym elektrowniom jądrowym. Czytać, stosować i dowozić! Marcin Ledworowski, Innowator cyfrowy i bankowy, Senior Advisor w Accenture Poland Po lekturze książki „Wieczne opóźnienie” Marcina Dąbrowskiego, która została bardzo dobrze odebrana przez środowisko szerokiego grona osób zajmujących się IT, w moje ręce trafiła kolejna jego pozycja, czyli „10 zasad dowożenia projektów nierealnych”. Marcin, jako wieloletni praktyk dostarczający rozwiązania dla swoich klientów, rozwija w niej problematykę poruszaną poprzednio o szereg praktycznych, biznesowych aspektów zarządzania projektami, szczególnie w trudnych sytuacjach. Zasady te wychodzą poza teoretyczne ramy, kładąc nacisk na negocjacje kontraktu, budowanie relacji oraz pragmatyzm w postępowaniu z klientem. Chociaż niektóre zasady mogą wydawać się kontrowersyjne, są one oparte na doświadczeniach ze zrealizowanych projektów. Można powiedzieć, że wiele projektów dużych, strategicznych, które zakładają transformację technologiczną klienta w celu osiągnięcia długoterminowych celów biznesowych, jest z założenia i swojej genezy projektami nierealnymi. Marcin bardzo dobrze definiuje, jakie są tego przyczyny po obu stronach i jak im zapobiec. Autor podkreśla, że sukces projektu wymaga często dostosowywania się do zmieniających się sytuacji i bardziej elastycznego podejścia, niż sugerują standardowe metodyki. Generalnie to, czego można się nauczyć na kursach przygotowujących do certyfikacji z zarządzania projektami, nijak ma się do złożonej i pełnej zawiłości rzeczywistości „projektów nierealnych”. Sam, posiadając takie certyfikaty, musiałem przyznać Marcinowi 100% racji. Książka, o ile jest swoistym vademecum dla osób zaangażowanych w nierealne projekty po stronie dostawcy oprogramowania, stanowi doskonały przewodnik dla osób po stronie klienta w celu zrozumienia mechanizmów, którymi kierują się dostawcy, napotykając na tak zdefiniowane projekty. Jako uczestnik projektów właśnie po tej drugiej stronie otrzymałem swoistą mapę drogową, aby zatrzymać się na chwilę i odpowiedzieć sobie na pytania: w jaki sposób redefiniować swoje podejście w relacjach z dostawcami?; co stoi za takim czy innym ich postępowaniem? Wszystko po to, aby osiągnąć finalny sukces. Dlatego też zachęcam do lektury „10 zasad dowożenia projektów nierealnych”, po której zapewne łatwiej nam będzie „dowozić” nierealne projekty z poczuciem osiągnięcia „win-win” dla obu stron. Radosław Drozd, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za obszary zarządzania ryzykiem oraz technologii, PKO Leasing Po pierwszą książkę Marcina sięgnęłam trochę z obowiązku — przygotowywaliśmy się do nagrania wspólnego odcinka mojego podcastu i chciałam lepiej zrozumieć, jak według niego działają projekty IT. I spotkało mnie spore zdziwienie, że można o tym pisać w taki biznesowy, konkretny sposób! „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” czyta się co najmniej tak samo dobrze, a to, co podoba mi się najbardziej, to fakt, że Marcin w realny, asertywny sposób pisze o zarządzaniu relacjami z klientem. Sama przez wiele lat pracowałam w biznesie, zamawiałam projekty IT i dzięki tej książce miałam okazję przejrzeć się w lustrze. Tak, to fakt, że klienci głównie oczekują, sami konfliktują się wewnętrznie i potem wszyscy ścigają się z terminami. Bardzo doceniam trzeźwe podejście do metodyk i certyfikatów, tej nowej „religii” w projektach. Papier przyjmie wszystko, a kompetencje tego, kto trzyma papier, to zupełnie inna sprawa. Na koniec wrócę raz jeszcze do relacji — tak jak w „normalnym” życiu wszystko zaczyna się od dobrego kontraktu. Jeśli nie uzgodnimy, na co się umawiamy — biada wszystkim stronom. Ale to wymaga na wejściu asertywności, dorosłego podejścia bez podległości żadnej ze stron, kontaktu z rzeczywistością, a nie z marzeniami. I mówię Wam to ja — osoba, która przez lata była w bankowości klientką IT i płatnikiem faktur dla dostawców. Drodzy menedżerowie — przeczytajcie tę książkę, zajrzyjcie sobie jeszcze raz w oczy i pomyślcie, z czego wynika „wieczne opóźnienie” tego projektu. Bo może to Wy jako klienci, hmm… no powiedzmy, że miewacie czasem belkę w oku, której nie widzicie? Kinga Zacharjasz, Trenerka przywództwa i Partnerka Zarządzająca firmy szkoleniowej InClue, Podcast Lider/ka Off The Record Zaczynając lekturę tej książki, spodziewałem się znacznej liczby praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak realizować projekty, i się nie zawiodłem. Autor, z racji wieloletniej praktyki w prowadzeniu i nadzorowaniu projektów, potrafi trafnie zdiagnozować problemy i zaproponować ich rozwiązania. Nie są to jednak propozycje, które jak przyłożony szablon skutecznie rozwiążą problemy, ale wnioski do przemyślenia i stosowania w praktyce. Na pewno każdą z 10 zasad trzeba przećwiczyć na swoich projektach, by się przekonać o ich skuteczności. Dzięki tej książce możesz zacząć już teraz. Autor dzieli się swoją wiedzą praktyczną, dzięki czemu oszczędza czas czytelnika. Bartłomiej Irzyński, CTO, Członek Zarządu, Vectra Warto przeczytać. Marcin Dąbrowski pisze o tym, czego „dotykał” osobiście przez wiele lat na całym świecie, pracując dla największych globalnych graczy. To czuć. Marcin Warwas, Wiceprezes Zarządu, Comarch S.A. „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” to lektura obowiązkowa dla każdego menedżera projektów IT, niezależnie od poziomu doświadczenia. Książka ta dostarcza nie tylko praktycznych narzędzi, ale także inspiruje do refleksji i samorozwoju. Dla tych, którzy są w branży nowi, będzie to solidne wprowadzenie do realiów zarządzania projektami. Bardziej doświadczonym menedżerom książka ta posłuży jako źródło nowych perspektyw. Podsumowując, „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” Marcina Dąbrowskiego to nieoceniony przewodnik po zarządzaniu projektami IT, który łączy teoretyczne podstawy z praktycznymi rozwiązaniami. Zdecydowanie polecam tę książkę każdemu, kto chce poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie. Jerzy Kufel, CEO & Founder, ITEO Czy opóźnienia w projekcie postrzegasz jako normę? Czy masz wrażenie, że Twój projekt rozwija się niczym rosyjska ruletka z ciągle zmieniającym się zakresem prac? A co, jeśli brak zasobów w zespole sprawił, że projekt stał się równie rentowny, co sklep z parasolkami na środku pustyni? A może zastanawiasz się nad skutkami i efektywnością zastosowania kar umownych? To już druga książka Marcina poświęcona zarządzaniu projektami IT, w której rozprawia się z problematyką nierealnych projektów. Znajdziesz w niej definicję projektów nierealnych, czyli takich, które są nierentowne, mają niemożliwy do dotrzymania harmonogram i źle zdefiniowany zakres prac, przy których w zespole brakuje potrzebnych kompetencji i pomiędzy zespołem dostawcy a zespołem klienta panują niewłaściwe relacje itd. Warto przyjrzeć się rozdziałowi, w którym Marcin krytycznie ocenia teoretyczne szkolenia i certyfikaty, uznając je za potrzebne (dostarczające ramy i podstawowe informacje), ale niewystarczające do skutecznego prowadzenia projektu. Ta różnica to doświadczenie, którym Marcin się dzieli, wyjaśniając, jak sprostać tego rodzaju wyzwaniom, i oferując 10 praktycznych zasad skutecznego prowadzenia projektów. Zasady te (np. #1 Zaangażuj się w negocjacje kontraktu) opisane są z perspektywy dostawcy, ale są równie przydatne po stronie klienta (np. #5 Bądź pragmatyczny; #7 Świadomie zarządzaj przepływem informacji). Z perspektywy klienta, praktyka, dostawcy, a także doradcy to książka godna polecenia! Liczę na to, że wkrótce pojawi się jej angielska wersja na rynek międzynarodowy, najlepiej w postaci audiobooka do przesłuchania w trakcie długich wybiegań i przygotowań do maratonów. Adam Tymofiejewicz, Director of IT Strategy, CIO Advisory and Digital Transformations Practice, PwC Luxembourg Doskonała pozycja z praktycznymi i sprawdzonymi przepisami na sprawienie, aby klient uznał dostawcę jako wartościowego partnera. Opisuje wiele praktyk, dzięki którym nawet źle sprzedany projekt może ostatecznie okazać się sukcesem biznesowym dla wykonawcy. To obowiązkowa lektura dla kierowników projektów i członków zespołów projektowych, dzięki której podejdą z większym dystansem do pozornie niemożliwych do rozwiązania problemów i osiągną satysfakcję z wykonywanej pracy. Marcin Duchcik, Technology Consulting Manager, EY W „10 zasadach dowożenia projektów nierealnych” Marcin dzieli się z nami ogromnym doświadczeniem z pracy w dużych i złożonych projektach IT. Taka wiedza jest bezcenna dla osób odpowiedzialnych za realizację projektów, ponieważ pozwala im przygotować się na zdarzenia „dużego kalibru” mające znaczący wpływ na przebieg i ostateczny wynik przedsięwzięcia. Na zdarzenia, o których nie mogli przeczytać w podręczniku do zarządzania projektami lub usłyszeć na szkoleniu. Można porównać to do kursu na prawo jazdy, gdzie uczymy się teorii i ćwiczymy jazdę samochodem pod okiem instruktora. Taki kurs nie przygotuje nas jednak na podróż po zmroku w trudnych warunkach atmosferycznych, po źle oznakowanej drodze, na której współuczestnicy ruchu często łamią zasady ruchu drogowego. Książka „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” mówi właśnie o kierowaniu projektem w ekstremalnych warunkach, analizuje motywacje i zachowania osób zaangażowanych w projekt na różnych szczeblach — tak po stronie dostawcy, jak i klienta — pozwala też przewidzieć trudne sytuacje w relacjach między uczestnikami projektu. Smutną konkluzją z tej lektury jest na pewno to, że tego typu projekty, po dziesiątkach lat istnienia branży IT, nadal się zdarzają. Pozytywem jest to, że dzieląc się wiedzą ekspercką i doświadczeniem, jak w przypadku 10 zasad Marcina, możemy nadal, mimo wielu przeciwności, stworzyć coś bardzo wartościowego dla naszych klientów. Rafał Piekarz, Engineering Manager, Splunk Świetna kontynuacja „Wiecznego opóźnienia” Marcina Dąbrowskiego. Tym razem autor skupia się na technikach postępowania z tzw. projektami nierealnymi. Nic bardziej mylnego w myśleniu, że to egzotycznie brzmiące porównanie ma mało wspólnego z codzienną pracą kierowników projektów. Każdy z nich, prędzej czy później, będzie miał do czynienia z taką sytuacją. Może też się zdarzyć, że to przez swoje błędy doprowadzi projekt do stanu „nierealnego”. Co wyróżnia tę książkę na tle innych pozycji na rynku? To zdroworozsądkowe podejście do tematu. Ślepe przestrzeganie metodyki nie zawsze jest w stanie zagwarantować sukces projektu. Dużo ważniejsze są inne elementy, które autor szczegółowo omawia, korzystając z konkretnych przykładów i własnego, bogatego doświadczenia. Na przykład wyjaśnia wagę długoterminowej relacji z klientem i elastyczne podejście do zakresu projektu. Pokazuje także, jak ważne jest zrozumienie, co dla klienta tak naprawdę oznacza sukces. Książka napisana z humorem i komunikatywnym językiem jest cenną pomocą. Uczy, jak zminimalizować ryzyko porażki i doprowadzić każdy projekt do założonego celu. Pozycja przydatna dla menedżerów i członków zespołów projektowych — zarówno początkujących, jak i doświadczonych w tej branży. Gorąco polecam! Joanna Feduniewicz, Kierownik zespołu IT, Glencore Int. AG Książka Marcina Dąbrowskiego może uwierać i zapewne wyprowadzi ze strefy komfortu niejednego doświadczonego lidera projektu. Już od pierwszego rozdziału autor umiejętnie konfrontuje się z nierealnymi projektami, wykorzystując przy tym olbrzymie spektrum międzynarodowych doświadczeń zawodowych i dzieląc się wiedzą od kuchni. Cieszy to, że nareszcie ktoś w tak brutalnie szczery i otwarty, ale jednocześnie bardzo rzeczowy sposób rozprawia się z iluzją świata prowadzenia projektów maskowanego certyfikatami, teorią kontraktów i sztucznością relacji. Pragmatyzm i proaktywność w stosowaniu 10 zasad dowożenia to przepis na sukces, a autor w sposób niezwykle przekonujący udowadnia, że to po prostu działa. Bez cienia wątpliwości pozycja ta powinna wejść do kanonu lektur każdego racjonalnego leadera, odpowiedzialnego nie tylko za te „nierealne” projekty. Sebastian Batóg, Engineering Leader, Relativity Książka opisuje rzeczywistość wdrażania projektów IT taką, jaka ona jest — z całą jej kompleksowością, nieprzewidywalnością i konfliktami interesów. Doskonale przypomina, iż aby się w tej rzeczywistości odnaleźć, nie wystarczy plik certyfikatów ani najlepiej sporządzony plan. Kluczem są relacje, transparentność, elastyczność (wszystkich uczestników projektu), komunikacja i przede wszystkim dążenie do tego samego celu. Dla początkujących menedżerów może to być wiadro zimnej wody, szczególnie jeżeli zapoznali się tylko z literaturą opisującą, jak łatwo i przyjemnie wdraża się projekty IT, jeżeli tylko podąża się za kolejną jedynie słuszną metodologią. Dla bardziej doświadczonych, którzy już wiedzą, że nie zawsze jest kolorowo, może przynieść kojący efekt „inni też tak mają”. Joanna Cooper, Manager, Amazon To książka dla ludzi i o ludziach w projekcie. Lektura obowiązkowa od dnia następnego po powieszeniu sobie certyfikatu na ścianie. Ta i poprzednia pozycja autorstwa Marcina Dąbrowskiego pozwolą uniknąć nauki PM-owania na wielu bolesnych błędach (inni już je popełnili). Rafał Gruszczyński, Site Manager / Project Manager, Spyrosoft „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” pióra Marcina Dąbrowskiego to kolejna ponadczasowa (oparta na faktach biznesowych, które zawsze były, są i będą aktualne) i uniwersalna (niezależna od metodologii prowadzenia projektu) pozycja autora skierowana nie tylko do menedżerów projektów, ale i do każdego uczestnika projektu, a także właściciela biznesu. Autor nie tylko w bardzo precyzyjny sposób definiuje cechy nierealnych projektów, ale podaje nam gotowe, sprawdzone i poparte doświadczeniem rozwiązania na ich uniknięcie czy też wyeliminowanie. To swoisty DIY na dowożenie każdego, nawet najbardziej nierealnego projektu. Dorota Kowal, Menedżer wdrażania projektów informatycznych, BP Praktyczne vademecum dla kierownika projektu prezentujące nie tylko przyczyny, ale także konkretne wskazówki dotyczącego tego, jak prowadzić trudne projekty dla klientów zewnętrznych. Autor nadzorował szereg projektów informatycznych w obszarze wdrożeń kompleksowych systemów IT, stąd też książka osadzona jest w realiach tej branży, jednak zasady przedstawione w tej pozycji są na tyle uniwersalne, że mogą zostać zastosowane praktycznie w każdym obszarze. Dużym atutem tej pozycji jest mocny nacisk na aspekt praktyczny oraz uwypuklenie kluczowej roli kierownika projektu w komunikacji i budowaniu strategicznej relacji z klientem. Darius Ner, Consulting Sales Executive, Oracle Kolejne bardzo ciekawe i wartościowe opracowanie z zakresu zarządzania projektami autorstwa Marcina Dąbrowskiego. Jest szczególnie godne docenienia ze względu na kompleksowość i użyteczność dla wszystkich interesariuszy — nie tylko IT czy PMO, ale także obszaru szeroko rozumianego biznesu, w tym menedżerów sprzedaży. Autor dotyka wielu kluczowych obszarów decydujących o sukcesie lub porażce danego projektu, jak wiedza praktyczna, nastawienie klienta czy umiejętność zarządzania przepływem informacji. Warto podkreślić, że Marcin Dąbrowski, posiadający wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami, opisał wszystko na podstawie własnych doświadczeń projektowych i biznesowych, a nie jedynie na podstawie teorii. Jak objaśnia: „Nie możemy utożsamiać posiadania certyfikatów z wiedzą praktyczną, doświadczeniem oraz umiejętnością prowadzenia projektów. To są dwie rozłączne kwestie”. Dr Daria Pawęda, Dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta w Volkswagen Banku (Oddział w Polsce), Członkini Zarządu IESE Business School Alumni (Oddział w Polsce) oraz Członkini Zespołu Interesariuszy Zewnętrznych na Wydziale Ekonomicznym SGGW w Warszawie „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” to niezwykle przemyślana i praktyczna książka, która rzuca nowe światło na problematykę projektów wydających się na pierwszy rzut oka nierealnymi. Autor nie tylko precyzyjnie analizuje problemy i cechy charakterystyczne takich przedsięwzięć, ale także dostarcza konkretnych narzędzi i zasad, które pomagają przekształcić wyzwania w sukcesy. Praktyczne przykłady projektów, które przeszły przez proces dowożenia, stanowią inspirację i dowód na skuteczność przedstawionych metod. Książka wyróżnia się także wyważonym spojrzeniem na kwestię certyfikatów i metodologii, ponieważ autor podkreśla wagę zdrowego rozsądku i praktyki w zarządzaniu projektami. To nie tylko lektura edukacyjna, ale i inspirujący przewodnik dla każdego, kto stawia czoła wyzwaniom niełatwych projektów. Rafał Pasierbek, Lider zarządzania ryzykiem i transformacji dla sektora bankowości inwestycyjnej w Londynie „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” to wartościowa lektura dla zespołów projektowych dostawców rozwiązań IT, ale znajdą tutaj coś dla siebie także zespoły klientów. Autor, doświadczony praktyk, prezentuje 10 zasad kluczowych dla realizacji projektów ryzykownych, trudnych, opóźnionych, z przekroczonym budżetem. Książka nie skupia się na metodykach, ale uzupełnia je o proste, bardzo aktualne, choć nieoczywiste, często zapominane aspekty. Szczególnie w kontekście komunikacji na różnych szczeblach organizacji dostawcy i klienta. Poparte praktycznymi przykładami zasady miejscami ocierają się o kontrowersję, ale wywodzą się z rzeczywistych sytuacji, co czyni je cennym źródłem wiedzy praktycznej. To poradnik, który podkreśla istotę aspektów pracy projektowej często pomijanych w teorii, ale niezbędnych dla sukcesu projektu w realnym świecie biznesu przy wdrożeniach systemów IT w dużych organizacjach. Janusz Kowalewski, Dyrektor IT, Sektor energetyki „10 zasad dowożenia projektów nierealnych” jest wartościową lekturą dla pasjonatów zarządzania projektami. Książka oferuje kompleksowy przegląd najlepszych praktyk i skutecznych strategii, które czytelnik może przełożyć bezpośrednio na swoją pracę oraz wykorzystać w rzeczywistości zarządzania wymagającymi projektami. Marcin tłumaczy złożone kwestie zarządzania projektami, dostarczając jednocześnie jasnych wskazówek i praktycznych przykładów, co sprawia, że jego przekaz jest klarowny. Dość łatwo zarządza się projektami, które są „książkowe”, czyli dobrze sprzedane i od początku dobrze sparametryzowane. Jednak kompletnie inaczej wygląda sytuacja w przypadku projektów, które zdają się nierealne. To właśnie na nich skupia się Marcin. To zadanie pełne wyzwań, gdzie na pierwszy rzut oka sukces zdaje się być odległy. Marcin wykazuje się niezwykłą zdolnością do „odczarowywania” tych projektów. Dzieli się inspirującymi spostrzeżeniami, prezentuje realne możliwości oraz ukazuje, jakie kroki warto podjąć, aby odnieść sukces. Książka jest zdecydowanie godna polecenia dla każdego, kto chce rozwijać się w obszarze zarządzania projektami, jak również dla osób, które mierzą się z wyzwaniami w swoich projektach. Dr Karolina Strzelczyk, Head of People, Psycholog, Współtwórca Przystanku Kariera
Okładka książki 100 lat 'Harvard Business Review'

79,00 zł 46,96 zł


Fundamentalne koncepcje dotyczące zarządzania zebrane w jednym tomie.Harvard Business Review" to najważniejsza platforma prezentacji myśli i idei w zakresie biznesu. Aby uczcić stulecie istnienia pisma, przygotowaliśmy wybór najbardziej kluczowych artykułów. Ich autorzy, niekwestionowane autorytety oraz liderzy biznesu i zarządzania, na przestrzeni stulecia zabierają głos na prekursorskie tematy. Piszą m.in.- Michael E. Porter o wpływie sił konkurencyjnych na strategię,- Clayton M. Christensen o przełomowej innowacji,- Tim Brown o myśleniu projektowym,- Linda A. Hill o stawaniu się szefem,- Daniel Goleman o inteligencji emocjonalnej,- Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee o sztucznej inteligencji,- Robert Livingston o równości rasowej w pracy,- Amy C. Edmondson i Mark Mortensen o bezpieczeństwie psychicznym w hybrydowym miejscu pracy,- Robert B. Cialdini o nauce perswazji,- W. Chan Kim i Rene Mauborgne o strategii błękitnego oceanu,- Gary Hamel i C.K. Prahalad o zamyśle strategicznym,- Peter F. Drucker o zarządzaniu sobą.Bez względu na to, czy jesteś stałym czytelnikiem "Harvard Business Review", czy spotykasz się z tym pismem po raz pierwszy, książka ta zapewni ci wszystko, czego potrzebujesz, by zrozumieć kluczowe koncepcje w dziedzinie biznesu i zarządzania.
Okładka książki 100 najsłynniejszych eksperymentów...

49,90 zł 30,28 zł


Lektura obowiązkowa dla wszystkich interesujących się polityka?! Autorzy opisują eksperymenty psychologiczne (te najsłynniejsze, co nie znaczy najważniejsze, jak S. Milgrama czy P. Zimbardo, i te mniej słynne, ale za to bardzo istotne), a także wskazują, jak mogą one pomagać w lepszym rozumieniu procesów społecznych, naszych wyborów politycznych czy zachowań liderów partyjnych. Dzięki tej lekturze można lepiej pojąć, w jaki sposób jesteśmy manipulowani przez speców od PR i marketingu, ale także jak się przed tego typu manipulacjami ustrzec. A wszystko to napisane w przystępnej i zabawnej formie! Dr hab. Marek Migalski, prof. US´ – naukowiec, emerytowany polityk, publicysta, pisarz, reduktarianin. Od dwóch dekad zajmuje się teoria? demokracji, a w ostatnich latach uz˙ywa narze?dzi neurobiologii, kognitywistyki, prymatologii i etologii do rozumienia polityki i procesów społecznych (na przykład w książkach: „Homo Politicus Sapiens. Biologiczne aspekty politycznej gry” i „Nieludzki ustrój. Jak nauki biologiczne wyjaśniają kryzys liberalnej demokracji oraz wskazują sposoby jej obrony”). Opublikował także trzy dobrze przyje?te powieści obyczajowe („Wielki Finał”, „Barwy zamienne”, „Nieśmiertelnicy”). Dr Maciej Bożek – psycholog i socjolog, badacz społeczny z Uniwersytetu S´la?skiego w Katowicach. Kierownik Laboratorium Psychologicznego na Wydziale Nauk Społecznych US´. Jako eksperymentalista czuje potrzebę obserwacji efektów psychologicznych w rzeczywistości innej niż papierowa. Prywatnie miłośnik science fiction, gier i koto´w.
Okładka książki 100 reguł liderów odnoszących sukcesy

44,90 zł 29,56 zł


Masz wszystko, co jest potrzebne, by zostać wybitnym przywódcą. Oto przewodnik przedstawiający nawyki, narzędzia, techniki oraz sposoby myślenia liderek i liderów odnoszących dziś największe sukcesy. "100 reguł liderów odnoszących sukcesy" to książka, która zawiera niezliczone pomysły na to, by osiągać sukcesy w perspektywie długoterminowej, skierowana zarówno do ciebie, jak i do osób działających pod twoim przywództwem oraz tworzących twoje otoczenie. Każdy rozdział łączy nowe pomysły z działaniami i ćwiczeniami mającymi na celu pomóc ci efektywnie kierować ludźmi i rozwijać własny styl przywódczy. Możesz otworzyć tę książkę w dowolnym miejscu lub przeczytać ją od deski do deski - na każdej stronie znajdziesz inspirujące, praktyczne rady. "100 reguł liderów odnoszących sukcesy" to klucz do SKUTECZNEGO PRZYWÓDZTWA. O autorze: Nigel Cumberland jest współzałożycielem The Silk Road Partnership, jednej z czołowych instytucji doradzających menedżerom wysokiego szczebla i zapewniających szkolenia dla przywódców związanych z najważniejszymi firmami z całego świata. Mieszkał i pracował w wielu różnych miejscach, w tym w Hongkongu, Budapeszcie, Santiago, Szanghaju i Dubaju, a zebrane przy okazji doświadczenia pomogły mu zrozumieć, czego potrzeba ludziom chcącym odnosić w życiu sukcesy. Zasłynął jako autor wielu książek na temat samorozwoju i przywództwa. Nakładem Wydawnictwa Studio Emka ukazały się "100 reguł ludzi sukcesu" i "100 reguł ludzi bogatych".
Okładka książki 100 reguł ludzi bogatych. Krótkie lekcje dochodzenia do majątku

44,90 zł 29,56 zł


Przewodnik, który otwiera drogę do bogactwa.Jakie strategie, narzędzia, nawyki i nastawienie mają ludzie, którzy sami doszli do wielkich majątków? poznaj 100 reguł ludzi bogatych!To książka pełna wspaniałych, doskonale dobranych pomysłów na to, jak zdobyć majątek, bezpiecznie utrzymać status materialny oraz pomyślnie spełniać swoje finansowe marzenia.Każdy rozdział łączy nowe pomysły z efektywnymi ćwiczeniami, które pomogą ci maksymalnie wykorzystać twoje pieniądze. Otwórz książkę w dowolnym miejscu lub przeczytaj ją od deski do deski na każdej stronie znajdziesz inspiracje i praktyczne wskazówki.100 reguł ludzi bogatych to klucz do ZASOBNEGO ŻYCIA.O autorze:Nigel Cumberland jest współzałożycielem The Silk Road Partnership, jednej z czołowych instytucji doradzających menedżerom wysokiego szczebla i zapewniających szkolenia dla przywódców związanych z najważniejszymi firmami z całego świata. Mieszkał i pracował w wielu różnych miejscach, w tym w Hongkongu, Budapeszcie, Santiago, Szanghaju i Dubaju, a zebrane przy okazji doświadczenia pomogły mu zrozumieć, czego potrzeba ludziom chcącym odnosić w życiu sukcesy.
Okładka książki 12 reguł sukcesu

49,00 zł 28,35 zł


Choć wszyscy pragną sukcesu, nie każdemu udaje się go osiągnąć. Mimo ciężkiej pracy i desperackich starań wciąż coś idzie nie tak. W rezultacie przeciętny człowiek widzi jedynie to, że o życiową pomyślność jest niezwykle trudno, a ludzie sukcesu mieli albo niespotykane zdolności, albo wyjątkowe szczęście. Tymczasem rzeczywistość jest inna. Każdy, kto poświęciłby czas na dogłębną analizę natury i przyczyn sukcesu, doszedłby do niezwykłego wniosku: sukces to tylko odpowiednia decyzja. Po prostu trzeba ją podjąć - i zacząć od razu działać, bazując na tym, co się w danej chwili posiada. Ta książka zawiera podstawowe lekcje, których zastosowanie w życiu przyniesie Ci spełnienie. Wystarczy, że rozpoznasz, czego naprawdę pragniesz i czemu chcesz podporządkować własne wysiłki, a potem podejmiesz decyzję i będziesz stopniowo, konsekwentnie i nieustraszenie dążyć do swojego celu. Na kolejnych stronach znajdziesz dwanaście mądrych i potężnych - będących niczym drogowskazy - zasad, dzięki którym zrozumiesz swoje wcześniejsze błędy i z łatwością będziesz podążać ku szczęściu. Odkryjesz, ile radości i pasji przynosi satysfakcjonujące życie obfitujące w powodzenie i pomyślność. Dowiesz się, skąd się biorą przeszkody i dlaczego otaczający Cię krewni i znajomi będą krytykować i wyśmiewać Twoje starania. Ale przede wszystkim zrozumiesz, jak ważne są życiowa wolność, wytrwałość i zaangażowanie w dążeniu do celu. Zrozum i zastosuj dwanaście reguł: pewność siebie i wytrwałość cele i sukces postawa i komunikacja decyzja i akcja odpowiedzialność i ryzyko pieniądze i kreatywność Sukces to postępujące urzeczywistnianie godnego uwagi, idealnego pomysłu!
Okładka książki 12-tygodniowy rok

39,00 zł 26,85 zł


Przewodnik pozwalający osiągać wyniki dzięki skupieniu, zaangażowaniu i odpowiedzialności. Dwunastotygodniowy rok to system, który narodził się w świecie sportu. Był używany przez najlepszych zawodników, a z czasem został zaadaptowany przez Briana P. Morana i Michaela Lenningtona tak, by można go było używać w codziennym życiu i działalności zawodowej.To nie jest książka teoretyzująca. 12-tygodniowy rok został sprawdzony przez tysiące klientów i setki przedsiębiorstw, a oprócz tego bazuje na wieloletnim doświadczeniu autorów. Tym, co odróżnia wspaniałych specjalistów i organizacje od licznego grona przeciętniaków, jest umiejętność skutecznego wykorzystywania posiadanej wiedzy. Większość z nas wie, że powinna podjąć takie czy inne działania, ale pomiędzy wiedzą teoretyczną, a tym, co faktycznie jesteśmy gotowi zrobić, istnieje spory rozdźwięk. To właśnie sprawia, że większość ludzi i firm nie jest w stanie w pełni wykorzystać posiadanego potencjału.12-tygodniowy rok prezentuje sprawdzone sposoby postępowania i zasady skutecznego działania w kontekście dwunastotygodniowych cykli realizacji planów. Z książki dowiesz się, jak wypracować klarowny obraz tego, co naprawdę się liczy i jak wywołać w sobie potrzebę pilnego podjęcia działań. Dzięki niej zrozumiesz, co musisz zrobić, by:- odzyskać kontrolę nad sobą,- zwiększyć własne przychody,- osiągnąć równowagę między różnymi Twoimi priorytetami,- obniżyć poziom odczuwanego stresu,- osiągnąć swoje cele w rekordowo krótkim czasie.12-tygodniowy rok to poradnik przygotowany z myślą o pojedynczych osobach oraz całych organizacjach to tekst dla każdego, kto marzy o tym, by w ciągu dwunastu tygodni przebić roczne dokonania większości ludzi.
Okładka książki 140 sekretów Mistrza Sprzedaży

34,90 zł 23,94 zł


40 nowych sekretów!Przeczytaj, zapamiętaj i stosuj!Nie ma znaczenia, czy jesteś początkującym sprzedawcą czy doświadczonym weteranem - ta krótka, konkretna książka z pewnością Ci się przyda. Oto 137 sekretów mistrza sprzedaży. Twój niezbędnik, zbiór najlepszych wskazówek dla skutecznego handlowca. Sięgnij po nie teraz, przeczytaj szybko (są bardzo zwięźle napisane) i lepiej nikomu nie pożyczaj, ponieważ będziesz do nich często wracać. Szczególnie przed spotkaniami z ważnymi klientami! Bo choć niektóre ze spisanych tu sekretów mogą wydać Ci się znajome (to świetnie, że już je znasz!), inne okażą się odkrywcze i przeniosą Cię na wyższy poziom handlowania. Przy niektórych zatrzymasz się dłużej i pomyślisz sobie: ""To jest to! Tego mi właśnie brakowało!"". To właśnie ona - wiedza dotychczas nieodkryta - pomoże Ci odnieść imponujący zawodowy sukces i dołączyć do elitarnego grona Mistrzów Sprzedaży.
Okładka książki 15 wielkich austriackiej szkoły ekonomii

44,33 zł 24,38 zł


W książce 15 wielkich austriackiej szkoły ekonomii Randall Holcombe zebrał teksty wybitnych ekonomistów austriackich na temat… innych wybitnych ekonomistów austriackich. W efekcie powstał przegląd czołowych prekursorów, twórców i reprezentantów ASE. W kolejnych rozdziałach poznajemy (zaskakująco ciekawe) życiorysy ekonomistów oraz przede wszystkim wkład, jakim każdy z nich wzbogacił austriacką myśl ekonomiczną. „Jeśli widzę dalej, to tylko dlatego, że stoję na ramionach olbrzymów”, powiedział kiedyś Isaac Newton. Zgodnie z tą maksymą, każdy z „15 wielkich” dołożył do nurtu ASE własną, istotną cegiełkę, na której później następni stawiali swoje. Fundamenty położyli de Mariana, Cantillon, Turgot, Say i Bastiat, gmach właściwy wznieśli Menger, Böhm-Bawerk, Mises, Hayek i Rothbard, a ornamenty dodali Wicksteed, Fetter, Hazlitt i Röpke. Owocem wspólnych wysiłków wyżej wymienionych jest piękna, spójna, kompleksowa konstrukcja, która robi wrażenie już na pierwszy rzut oka, a przy bliższym poznaniu i zagłębieniu się w jej zakamarki, tylko zyskuje. Zapraszamy do zwiedzania!
Okładka książki 15,5 kilometra do granicy

39,00 zł 23,38 zł


15,5 kilometra do granicy to idealna książka dla każdego, kto czuje się obywatelem świata lub chce nim zostać; zrozumieć i poznawać świat, przeżywać i czerpać z niego zawodowo, społecznie oraz kulturowo. Jest to opowieść o bagażu doświadczeń, które wpływają na wewnętrzną przemianę i pomagają osiągnąć sukces na rynku międzynarodowego konsultingu.
Okładka książki 17 niepodważalnych praw pracy w zespole

67,20 zł 48,14 zł


Budowanie skutecznego zespołu i zarządzanie nim nie jest prostym zadaniem.Nawet ludzie, którzy wprowadzili swój zespół na najwyższy poziom, mają trudności z odtworzeniem źródeł jego sukcesów. Czy tajemnica tkwi w etyce pracy? W wytworzonej chemii? Jakimi narzędziami powinieneś się posługiwać, by stworzyć lub odtworzyć zespół?W książce pod tytułem 17 niepodważalnych praw pracy w zespole John C. Maxwell, specjalista od przywództwa i autor bestsellerów New York Timesa, dzieli się ważnymi zasadami kreowania zespołu, które są niezbędne w skutecznym biznesie, w Twojej rodzinie, kościele lub organizacji.
Okładka książki 17 zasad współdziałania w zespołach

55,99 zł 40,11 zł


John C. Maxwell – ekspert w dziedzinie przywództwa o światowej sławie prezentuje swą kolejną książkę o pracy zespołowej. Publikacja ta zawiera przejrzystą analizę osobistych cech, jakich wymaga współdziałanie w grupach. Szczegółowe ich opisy – poparte licznymi przykładami – są łatwe do zrozumienia i praktycznego stosowania w życiu rodzinnym. W swojej książce autor opisuje osiągnięcia konkretnych osób, których działania były: - intencjonalnie skierowane ku celom długoterminowym - nieegoistycznie skupione na innych osobach - bezinteresownie podporządkowane zadaniom zespołów - wytrwale optymistyczne w zmaganiach z przeciwnościami Maxwell pokazuje, jak te i inne cechy wpływają na pomyślność pracy zespołów. Książka nie zawiera wygodnych banałów i abstrakcyjnych dywagacji, proponuje natomiast konkretne działania podnoszące wartości osób funkcjonujących w grupach i zespołach różnego rodzaju.
Okładka książki 2030. Jak ścieranie się najwyraźniejszych..

54,90 zł 36,16 zł


ŚWIAT RADYKALNIE SIĘ ZMIENIA NA NASZYCH OCZACH. CZY BĘDZIECIE GOTOWI NA TO, CO NADCHODZI? Teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, jest jasne, że przyszłość będzie radykalnie odmienna od teraźniejszości. Przyłączcie się do Mauro F. Guilléna w błyskotliwej analizie trendów, które zmienią nasz sposób życia, pracy i zabawy. Angela Duckworth, autorka Uporu: Potęgi pasji i wytrwałości To przekonująca i fascynująca strategia nastawionego na sukces nawigowania wśród sejsmicznych wstrząsów w demografii, gospodarce, technologii i kulturze, które będą przekształcać obecne dziesięciolecie. Cal Newport, autor Pracy głębokiej i Cyfrowego minimalizmu Dobrze wiemy, co się dzieje z dolarami i centami, ale jesteśmy zdumiewająco niedoinformowani o tym, jak struktury społeczne przekształcają świat wokół nas. Ten stan rzeczy zmienia błyskotliwy socjolog Mauro F. Guillén. Jego odważna, prowokacyjna książka wyjaśnia, dlaczego mamy mniej dzieci, klasa średnia trwa w zastoju, następują przesunięcia w strukturze bezrobocia i ujawniają się nowe potęgi. Adam Grant, autor Buntowników Od przesunięć w trendach demograficznych po urbanizację, zmiany w sieci powiązań między płcią a bogactwem, straty procesowe oraz korekty w gospodarce światowej – Mauro F. Guillén przypomina nam o naszych wzajemnych powiązaniach i słabościach […] na zignorowanie tej obowiązkowej lektury po prostu nie możemy sobie pozwolić. Dambisa Moyo, autorka Krawędzi chaosu Przeobrażenia następujące w tym, jak żyjemy i pracujemy, nasza polityka i kultura oraz nasz czas na Ziemi składają się na najpotężniejszą dysrupcję w historii ludzkości […] ta książka to rzeczywisty przewodnik po nowym, dzielnym świecie. Richard Florida, autor Narodzin klasy kreatywnej Książka Mauro Guilléna będzie obowiązkową lekturą dla tych, którzy chcą zrozumieć, czym są, dlaczego są i z czym się wiążą globalne zmiany transformacyjne – nowe trendy, które się kształtują w sposób zdecydowany, trwały oraz radykalnie oddziałujący; dlaczego tak się dzieje i co to oznacza nie tylko dla państw i firm, ale również dla gospodarstw domowych i społeczności. Mohamed El-Erian, autor Kiedy rynki się zderzają „Dawno, dawno temu świat nie tylko był klarownie podzielony na prosperujące i zacofane gospodarki, ale również dzieci było pod dostatkiem, osób pracujących było więcej niż emerytów i wszyscy pragnęli posiadać domy i samochody. Firmy nie musiały rozglądać się poza Europą i Stanami Zjednoczonymi, aby dobrze sobie radzić. Drukowany pieniądz był prawnym środkiem płatniczym dla wszelkich długów, publicznych i prywatnych. W szkole mówili nam, jak mamy „rozgrywać tę grę”, i dorastaliśmy w przekonaniu, że zasady pozostaną takie same, kiedy to my podejmiemy pierwszą pracę, założymy rodzinę, doczekamy się, że nasze dzieci opuszczą dom, a później sami przejdziemy na emeryturę. Ten znajomy świat szybko znika, wkraczamy bowiem w oszałamiającą nową rzeczywistość, napędzaną przez nowy zbiór zasad. Zanim się zorientujemy, w większości krajów będzie więcej dziadków niż wnuków; łącznie rynki klasy średniej w Azji staną się większe od tych w Stanach Zjednoczonych i Europie razem wziętych; w ręce kobiet będzie trafiać więcej majątku niż w ręce mężczyzn; i znajdziemy się pośród robotów przemysłowych, których liczba przewyższy liczbę pracowników produkcyjnych, a liczba komputerów będzie większa niż liczba ludzkich mózgów; więcej będzie czujników niż ludzkich oczu i więcej rodzajów walut niż państw. […] To, jak te wszystkie trendy się nasilają i dostosowują do czegoś takiego jak koronawirus, rozwija się na naszych oczach. Większość tych trendów – od spadającej płodności przez dynamikę międzypokoleniową po wykorzystanie technologii – przyspieszy z powodu pandemii. Kluczowe pytanie, które jednak musimy sobie zdać, jest następujące: czy coś takiego jak COVID-19 (lub następny nieprzewidziany kryzys) lepiej nas przygotuje, czy raczej nas zaślepi na zbiorowe, już zachodzące zmiany, które, jak dowodzę, osiągną punkt zwrotny w ciągu najbliższej dekady”. (z rozdziałów „Wprowadzenie: Zegar tyka" i „Postscriptum”)
Okładka książki 21 cech skutecznego lidera

39,50 zł 24,78 zł


John C. Maxwel jest uznanym na świecie ekspertem od przywództwa, wykładowcą i autorem książek, które znalazły się na listach bestsellerów "New York Timesa", "Wall Street Journal" i "Business Week".Jak stać się osobą, za którą pójdą inni Co sprawia, że ludzie chcą podążać za liderem? Dlaczego niechętnie podporządkowują się jednemu, a za innym pójdą z zapałem choćby na koniec świata? Czym różnią się teoretycy przywództwa od prawdziwych przywódców w realnym świecie? Decydujące znaczenie mają cechy charakteru konkretnej osoby. Czy wiesz, co jest potrzebne, żeby stać się liderem, który pociąga za sobą ludzi i kształtuje rzeczywistość? Gdybyś wnikliwie się sobie przyjrzał, to czy znalazłbyś w sobie te przymioty, których potrzebujesz, żeby spełnić swoje najśmielsze marzenia, tak wielkie, że nigdy o nich nikomu nie mówiłeś? To pytanie musimy sobie postawić - i szczerze na nie odpowiedzieć - jeśli chcemy zrealizować swój prawdziwy potencjał. Napisałem tę książkę, żeby pomóc ci rozpoznać, rozwinąć i udoskonalić te cechy, które są niezbędne, aby stać się prawdziwym liderem, takim, za którym ludzie będą chcieli pójść. Jeśli czytałeś już Prawa przywództwa, to rozumiesz, że stawanie się liderem wymaga czasu. Prawo procesu mówi, że przywódcą stajesz się dzień po dniu, a nie w jeden dzień. Rozwój lidera w części polega na poznaniu praw przywództwa, ponieważ one wskazują, jak ono działa. Zrozumienie mechanizmów przywództwa a rzeczywiste przewodzenie to jednak dwie różne sprawy. Rozmawiałem ostatnio ze swoim przyjacielem, Billem Free-manem, Prezesem Watkins Associated Industries, Inc., największej prywatnej spółki transportowej w Stanach Zjednoczonych. Bili jest świetnym menedżerem i - jak większość dobrych liderów - stale szuka możliwości uczenia się i rozwoju. „Jestem mniej więcej w połowie twojej książki", powiedział, mając na myśli Prawa przywództwa. „Ta książka wywiera na mnie spory wpływ". I wtedy rzekł coś, co dla mnie było inspiracją. „Powiem ci, jak ją studiuję. Każdego ranka czytam jeden rozdział. I przez cały dzień myślę o prawie przywództwa, które jest w nim opisane. W pracy patrzę na siebie i zadaję sobie pytanie: Jak sobie radzę z tym prawem? Patrzę na ludzi w biurze, staram się zobaczyć, czy je stosują. Patrzę na całą naszą spółkę w kontekście tego prawa, obserwuję, oceniam, analizuję. Każdego dnia koncentruję się na innym prawie. To bardzo pouczające". Bili bardzo mnie zainspirował. To właśnie jego wypowiedź popchnęła mnie do napisania tej książki. Bili ma właściwe podejście do swojego rozwoju - podąża od tego, co wewnątrz, do tego, co na zewnątrz. Liderzy są skuteczni ze względu na swoje wewnętrzne właściwości - przymioty, z których składają się jako ludzie. Aby stać się wielkim liderem, musisz rozwijać pewne cechy charakteru. Po rozmowie z Billem zacząłem się zastanawiać nad cechami najlepszych liderów, jakich znam, takich, za którymi ludzie chcą podążać. Szukałem tego, co ich łączy. Rozmawiałem z innymi liderami i wsłuchiwałem się w ich opinie. Analizowałem też przywódców, którzy wpłynęli na bieg historii. Ostatecznie ustaliłem listę 21 cech, które mają wszyscy wielcy liderzy. Opisałem je i zilustrowałem w tej książce, która ma być uzupełnieniem Praw przywództwa. Gdy zaczniesz czytać tę książkę, być może okaże się, że pochłoniesz kilka rozdziałów na raz. Być może będziesz w stanie przeczytać całą książkę za jednym posiedzeniem. Nie rób tego. Książkę tę powinno się czytać tak, jak Bili Freeman studiował Prawa przywództwa - metodycznie i strategicznie. Chciałbym cię zachęcić, żebyś przez jakiś czas żył z tą książką. Przeczytaj jeden rozdział, a potem daj sobie czas, żeby wchłonąć jego treść. Daj sobie czas na refleksję, analizę i odnowienie siebie. Jeśli jakaś cecha stanowi twoją słabość, spędź nad nią trochę czasu, zanim przejdziesz do następnej. Być może warto będzie powtórzyć ten proces kilka razy w ciągu roku, utrwalając w sobie każdą kolejną cechę. Wszystko zależy od przywództwa. A skuteczne przywództwo zależy od pewnych wewnętrznych przymiotów. Jeśli rozwiniesz w sobie te cechy, będziesz mógł stać się takim liderem, jakim chciałbyś być. Ludzie będą chcieli za tobą pójść. A wtedy będziesz mógł stawić czoło wszystkiemu na tym świecie. Z Wprowadzenia 21 cech skutecznego lidera Spis treści   Podziękowania Wprowadzenie 1. Charakter: Bądź solidny jak skała 2. Charyzma: Pierwsze wrażenie może przesądzić sprawę 3. Zaangażowanie: Odróżnia ludzi czynu od marzycieli 4. Dobra komunikacja: Bez niej będziesz szedł sam 5. Kompetencja: Jeśli ją zbudujesz, inni sami przyjdą 6. Odwaga: Jeden odważny tworzy większość 7. Przenikliwość: Połóż kres nierozwiązanym tajemnicom 8. Koncentracja: Człowiek skoncentrowany jest bystrzejszy 9. Hojność: Świecy nie ubędzie, gdy zapali inną 10. Inicjatywa: Bez niej nie ruszaj się z domu 11. Umiejętność słuchania: Słuchaj ludzi, a zdobędziesz ich serca 12. Pasja: Pokochaj swoje życie 13. Pozytywne nastawienie: Jeśli uwierzysz, że możesz, to będziesz mógł 14. Rozwiązywanie problemów: Nie pozwól, by twoje problemy były problemem 15. Dobre relacje z innymi: Jeśli zadbasz o relacje, znajdziesz sojuszników 16. Odpowiedzialność: Jeśli jej nie weźmiesz, nie poprowadzisz zespołu 17. Pewność siebie: Kompetencja nigdy nie rekompensuj niepewności siebie 18. Samodyscyplina: Pierwszą osobą, którą kierujesz, jesteś ty sam 19. Służba dla innych: Innych stawiaj na pierwszym miejscu 20. Pragnienie rozwoju: Aby przewodzić, musisz się stale uczyć 21. Wizja: Możesz osiągnąć tylko to, co widzisz Zakończenie O Autorze
Okładka książki 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa

67,20 zł 48,14 zł


Co by się stało, gdyby ekspert z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem przywódczym zechciał zawrzeć całą swoją wiedzę na temat przywództwa w niewielkiej liczbie zasad przeznaczonych specjalnie dla ciebie? Mogłoby to zmienić twoje życie. John C. Maxwell dokonał właśnie tego w nowym wydaniu książki 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa opracowanym w dziesiątą rocznicę jej pierwszego wydania, łącząc wiedzę zdobytą w okresie ponad czterdziestoletniej praktyki przywódczej z obserwacjami świata biznesu, polityki, sportu, religii i konfliktów militarnych. Rezultatem jest unikalne studium problematyki przywództwa, którego autorem może być tylko ktoś taki jak Maxwell. „Rozwój i upadek nierozłącznie wiążą się z przywództwem – pisze Maxwell. – Prawa te są brzemienne w konsekwencje. Obserwowałem ich działanie w ponad dziewięćdziesięciu krajach całego świata. Zastosuj je, a ludzie pójdą za tobą. Jeśli je zlekceważysz lub pogwałcisz, nie uda ci się nikomu przewodzić. Mam dla ciebie jednak dobrą wiadomość – każdy może je poznać i się nimi kierować.” Opisane przez Johna C. Maxwella 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa istnieje i funkcjonuje niezależnie od nas, tak jak prawo grawitacji. Prawa te są inspirujące, motywujące do zmian, zaskakujące, otwierające nowe horyzonty, zmuszające do refleksji, przewartościowujące nasze poglądy, pobudzające do działania. Każdy, kto chce wpływać na otaczającą nas rzeczywistość nie tylko w aspekcie zawodowym, ale także prywatnym, a również chce pracować nad swoim rozwojem, na pewno znajdzie w nich coś dla siebie. Adam Szawłowski prezes zarządu Corex Sp. z o.o.
Okładka książki 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa - Audiobook
audiobook

54,99 zł 39,39 zł


Co by się stało, gdyby ekspert z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem przywódczym zechciał zawrzeć całą swoją wiedzę na temat przywództwa w niewielkiej liczbie zasad przeznaczonych specjalnie dla ciebie? Mogłoby to zmienić twoje życie. John C. Maxwell dokonał właśnie tego w nowym wydaniu książki 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa opracowanym w dziesiątą rocznicę jej pierwszego wydania, łącząc wiedzę zdobytą w okresie ponad czterdziestoletniej praktyki przywódczej z obserwacjami świata biznesu, polityki, sportu, religii i konfliktów militarnych. Rezultatem jest unikalne studium problematyki przywództwa, którego autorem może być tylko ktoś taki jak Maxwell. „Rozwój i upadek nierozłącznie wiążą się z przywództwem – pisze Maxwell. – Prawa te są brzemienne w konsekwencje. Obserwowałem ich działanie w ponad dziewięćdziesięciu krajach całego świata. Zastosuj je, a ludzie pójdą za tobą. Jeśli je zlekceważysz lub pogwałcisz, nie uda ci się nikomu przewodzić. Mam dla ciebie jednak dobrą wiadomość – każdy może je poznać i się nimi kierować.” Opisane przez Johna C. Maxwella 21 niezaprzeczalnych praw przywództwa istnieje i funkcjonuje niezależnie od nas, tak jak prawo grawitacji. Prawa te są inspirujące, motywujące do zmian, zaskakujące, otwierające nowe horyzonty, zmuszające do refleksji, przewartościowujące nasze poglądy, pobudzające do działania. Każdy, kto chce wpływać na otaczającą nas rzeczywistość nie tylko w aspekcie zawodowym, ale także prywatnym, a również chce pracować nad swoim rozwojem, na pewno znajdzie w nich coś dla siebie. Adam Szawłowski prezes zarządu Corex Sp. z o.o. Czyta: Tomasz Kućma
Okładka książki 30 minut burn-out. Syndrom wypalenia

19,00 zł 10,45 zł


Wyeksploatowany, umysłowo wyjałowiony, wypalony – każdego roku tysiące ludzi na kierowniczych stanowiskach, menadżerów i przedsiębiorców przeżywa takie załamanie swoich możliwości działania. Przeczytaj: – po jakich objawach rozpoznać wypalenie, – jak wypalenie powstaje, – dlaczego stres nie jest główną przyczyną, – jakie istnieją środki zaradcze. Frank H. Berndt jest dyplomowanym coachem psychologii indywidualnej w Instytucie Terapeutycznej Opieki Psychicznej, a także doradcą i trenerem kadr kierowniczych w firmach i organizacjach non-profit. Prowadzi seminaria na temat syndromu wypalenia i jest autorem rozlicznych publikacji. FRAGMENT KSIĄŻKI: U ludzi, których dotknął syndrom wypalenia, najpierw zwyki; zmienia się stan emocjonalny. Sygnały tego stanu to między innymi: • utrata ideałów, rozczarowanie, frustracja, • obniżona zdolność do empatii, apatia, zobojętnienie, funkcjonowanie mechaniczne, • zmniejszona wytrzymałość emocjonalna, • skłonność do narzekania, zniecierpliwienia, nietolerancji. • przewrażliwienie, drażliwość, wybuchowość, • skłonność do płaczu, • zachowania agresywne połączone z obwinianiem, • silny opór przed codziennym chodzeniem do pracy, • skrywana nieufność, paranoidalne wyobrażenia, • myślenie stereotypami, • cynizm, sarkazm, • ogólne poczucie przygnębienia i zniechęcenia, • zwiększone reakcje depresyjne i wycofanie, • poczucie winy, wyrzuty sumienia, pogarda wobec siebie, samooskarżenia, ' poczucie bezradności, bezsilności, 1 nieokreślony strach i nerwowość, 1 poczucie pustki i rozpaczy egzystencjalnej, 1 myśli ucieczkowe i samobójcze.
Okładka książki 30 minut dla doskonałego stylu i taktu

19,00 zł 12,28 zł


Styl i takt w 30 minut!Choć zapewne znane ci są podstawowe reguły właściwego zachowania się w różnych sytuacjach, być może chciałbyś poznać jeszcze parę szczegółów, które pozwolą ci zachowywać się swobodnie i z klasą, szczególnie w kontaktach zawodowych? Być może przyda ci się kilka wskazówek?Ten przystępny poradnik powie ci wszystko o tym, jak z klasą znaleźć się w rozmaitych okolicznościach związanych z pracą. Poza konkretnymi regułami, książka ta pozwoli ci na wyrobienie poczucia stylu, dzięki czemu będziesz umiał stosownie zachować się nawet w sytuacjach wątpliwych.Dowiesz się między innymi:? na co zwracać uwagę przy kolacjach biznesowych? jak zawsze właściwie zachowywać się w podróży służbowej, także zagranicznej? w których przypadkach obowiązują w pracy przywileje dla kobiet, a w których nie.O autorze:Brigitte Ruhleder jest wykładowcą i trenerem renomowanego Management Institut Ruhleder w Bad Harzburgu w Niemczech. Od roku 1988 prowadzi seminaria na temat etykiety i treningi osobowości dla kadry kierowniczej wielu firm.
Okładka książki 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu

19,00 zł 10,45 zł


Czy masz problemy z pokazaniem się we właściwym świetle? Czy chwalenie się swoimi osiągnięciami sprawia Ci trudność? Osobisty PR jest sztuką autoprezentacji, własnego marketingu. Naucz się, w jaki sposób: Rozpoznać swoje mocne strony i je rozwijać Prezentować sobą więcej niż dotąd Analizować swój potencjał, a następnie konsekwentnie go rozwijać Odnaleźć cele po to, by je potem osiągnąć „Aby osiągnąć sukces, musisz przyjąć stanowisko swego partnera i patrzeć na różne sprawy z jego perspektywy”. (Henry Ford) Stéphane Etrillard uchodzi za największego eksperta w zakresie osobistej suwerenności oraz zalicza się do najbardziej fachowych trenerów w dziedzinie gospodarki i coachingu nowej generacji. W głównej mierze zajmuje się warsztatami komunikacji i dystrybucji. Odnosi sukcesy na polu prywatnego coachingu, a także otwartych seminariów z retoryki, dialektyki i osobistego PR-u. Należy do 100 najlepszych mówców (Excellent Speakers). Jest członkiem German Speakers Association." 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu Spis Treści: 1. jesteś kimś! 1.1. Sprawdzanie samego siebie 1.2. Zaprezentuj swoje talenty w najlepszych kręgach! 2. tego właśnie chcę! 2.1. Twoje cele wskażą Ci drogę 2.2. Zaplanuj osiągniecie swoich celów! 3. promieniej! 3.1. Twoja charyzma jest magnesem 3.2. Twoje wystąpienie 3.3. Twój jeżyk 3.4. Twój ubiór 4. skuteczna komunikacja 4.1. Planowanie rozmowy 4.2. Prowadzenie rozmowy 4.3. Przekonuj emocjami 5. BYĆ I POZOSTAĆ SŁAWNYM 5.1. Historia Twojego sukcesu 5.2. Networking 5.3. Od pogawędki (smalltalk) do dialogu 6. strategia reklamy we własnej sprawie 6.1. Zależy to tylko od Ciebie! 6.2. Bądź aktywny, pozostań autentyczny! 6.3. 10+1 wskazówka dla efektywnego, osobistego PR-ul

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj