Dobre Książki

Marek Szurawski

Pamięć. Trening interaktywny w.2013

39,90 zł 29,32 zł


Najlepszym odzwierciedleniem treści zawartej w książce są słowa samego autora : Chaciałbym abyś dzięki tej książce nie tylko szedł, ale i biegł, a nawet fruwał. Żebyś stał się artystą uczenia się. Żebyś błyszczał, święcił rewelacyjne sukcesy, nie kując i nie ryjąc po nocach, tylko mając więcej czasu na wiele innych wartościowych rzeczy w życiu. I żeby tylko twoją tajemnicą zostało, jak niewiele wysiłku w to włożyłeś... W książce tej namawiam do uczenia się inaczej. Chciałbym, abyś świadomie porzucił mechaniczne uczenie się (czyt. kucie), a zaczął zapamiętywać z wyobraźnią, z wykorzystaniem całego potencjału mózgu i żeby ci się tego chciało. Żebyś uczył się wedle własnych strategii, we własnym stylu. Przekonasz się, że nauka może być zabawą. Wrócisz do pamięci doskonałej. Już nigdy nauka nie będzie dla ciebie ciężarem i udręką. Zobaczysz również, że na dobrej pamięci można zarobić. Odblokujesz swój niezwykły potencjał twórczy, pobudzisz wyobraźnię, odkryjesz, co to jest prawdziwy zapał i działanie z entuzjazmem.
Pamięć i intelekt Trening mistrzowski

39,90 zł 29,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka ta jest kontynuacją pierwszego tomu pt. Pamięć. Trening interaktywny. Rolą II tomu jest pogłębienie tej wiedzy, która już zdobyłeś i nabycie nowych umiejętności. Najcenniejszym doświadczeniem, jakie można wynieść z lektury tych książek jest zwielokrotniona radość uczenia się INACZEJ przez odkrywania swoich niezwykłych możliwości.
Pamięć na całe życie z płytą CD

49,90 zł 38,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

trening arcymistrzowski Książka Pamięć na całe życie składa się z 5 części. Pierwsza część jest dokończeniem głównych wątków, poruszanych w książce Pamięć i intelekt. Rzecz będzie więc głównie o zasobach. Dostawię kilka kropek nad „i”, dotyczących warunków, których spełnienie decyduje o większej skuteczności nauki. Część 2 to wyzwania pamięciowe wysokiego lotu, treningowa „esencja” publikacji. Osią części 3 jest doskonalenie nabytych umiejętności oraz sięganie po mistrzostwo osobiste, warunkujące jakość życia w dzisiejszym świecie. W czwartej zastanawiamy się, w którą stronę iść dalej z tych wysokich szczytów, aby przy okazji zyskać zapowiadaną w tytule „pamięć na całe życie”. Na część piątą, ostatnią, składają się załączniki i materiały uzupełniające. Wszystkie rozdziały książki Pamięć na całe życie czytaj w przedstawionej kolejności. Nie jest ona przypadkowa. Buduj stopniowo klasę arcymistrzowską. Czy trzeba koniecznie znać poprzednie tomy? Nie – jeśli w inny sposób opanowałeś podstawy treningu pamięci, główne zasady Accelerated Learning, znana ci jest zasada „widzieć i kojarzyć”, wiesz co nieco o najważniejszych technikach i systemach pamięciowych. Tak – jeśli zaczynasz całkowicie od zera lub jeśli z zadaniami i wyzwaniami pamięciowymi pomieszczonym w tym tomie chcesz radzić sobie naprawdę szybko i skutecznie. Żeby ci pomóc, skrót najważniejszych metod umieściłem też w internecie na www.homo21.com.pl. Ułatwieniem posłużą także opisy przykładowej pracy wyobraźni przy wybranych zadaniach i ćwiczeniach, co może, chociaż nie musi, stanowić dla ciebie wzór. Chcesz – naśladuj. Co w tym tomie zabrzmi znajomo ? „To, czego się uczysz w szkole, a nie będzie ci w życiu potrzebne – zapomnisz. A to, czego będziesz w życiu potrzebował – nawet jeśli uczyłeś się tego w szkole – i tak będziesz musiał opanować na nowo” – tak wspominał wypowiedź swojego profesora jeden z dorosłych już absolwentów Liceum im. Stefana Batorego w Warszawie. Chciałbym, aby ta książka właśnie w tym pomogła ci szczególnie, w uczeniu się najpotrzebniejszych rzeczy w życiu, tego, co ważne, by było ono udane, szczęśliwe i spełnione. Dlatego znajdziesz w tym tomie kontynuację Szkoły Mistrza i Akademii Mistrza, z przynależnymi im wskazówkami i zadaniami, oraz szereg innych zadań do „przemyślenia siebie”. Pod takim kątem wybierałem też wiele ćwiczeń i wyzwań pamięciowych. Spotkasz więc tu wątki ImagoLab, Rzeźbij się dalej, Uwaga! Giez…, Wyzwania, jak również znane ci Podsumowania każdej części, kontynuację „dum” polskich (na szarym tle w rogach wielu stron), a także zabawy i ćwiczenia „rozruchowe” na początku każdej części. W tym miejscu muszę też przeprosić i obronić się przed ewentualnym zarzutem. Otóż szczególnie w wątkach „pracy nad sobą” niektóre zasady, reguły i prawdy mogą ci się wydać banalne – tak proste i oczywiste, że być może poczujesz się dotknięty, a przynajmniej zdziwiony, że w ogóle o tym piszę. Banał jest czymś lichym, uważamy. Rzecz jednak w tym, że kiedy się o nim zapomina, jego lichość nabiera odkrywczej siły. Pamięć ludzka jest zawodna, gnuśność ducha dość powszechna; kolejne pokolenia przechodzą, a prawdy podstawowe giną w naporze i wrzawie codzienności. Dlatego banały mają swoją wartość i tym się kierując, pozwoliłem sobie wrócić do niektórych. Kup zestaw książek Marka Szurawskiego. Razem taniej! Zestaw pierwszy: Zestaw Pamięć i intelekt, Pamięć na całe życie, Pamięć. Trening Interaktywny Zestaw drugi: Zestaw Pamięć i intelekt, Pamięć na całe życie Zestaw trzeci: Zestaw Pamięć i intelekt, Pamięć. Trening Interaktywny Zestaw czwarty: Zestaw Pamięć na całe życie, Pamięć. Trening Interaktywny     Fragment książki        Jeszcze o wyobraźni       Wyobraźnia pozwala wzbudzać emocje i reakcje fizyczne, podobne jak w realnym zdarzeniu.       WYOBRAŹNIA W KSZTAŁTOWANIU NAWYKÓW       Praca wyobraźni - ściślej, wspomniana w poprzednim tomie twórcza wizualizacja (str. 129) -w celu rozwijania dobrych nawyków i wykorzenienia niepożądanych, opiera się na dwóch niedawno odkrytych niezwykłych mechanizmach działania umysłu:       1. Zanim cokolwiek zrobisz, mózg tworzy obraz nas samych zaangażowanych w daną czynność, co - przy okazji -jest kolejnym dowodem na to, że myślimy obrazami. Z przebiegu tego procesu na ogół nie zdajemy sobie sprawy, mimo że dochodzi do niego nawet, kiedy chcemy wyjść po mleko, posprzątać pokój czy zadzwonić do kogoś.       2. Złe nawyki są dlatego tak trudne do wykorzenienia, a dobre tak trudne do zaszczepienia, że te pierwsze są zastane, biorą się z pewnych wpajanych przez długi czas wzorców zachowań i reakcji. A wzorce te to właśnie obrazy nas samych w jakiejś akcji (tu niewłaściwej lub niepożądanej), np. kiedy zestresowany sięgasz po kieliszek, kłamiesz, aby uciec przed odpowiedzialnością lub drżysz ze strachu przed agresywnym nauczycielem albo członkiem rodziny itp. Takie postępowanie jest stymulowane przez podświadomą wizualizację. To dlatego mówimy, że 9/10 naszych zachowań bierze się z podświadomości.       Co to znaczy w praktyce? To, że nie da się zmienić negatywnych zachowań tak długo, jak długo nie ulegnie zmianie podświadomy obraz, stworzony przez wyobraźnię w chwili „zero" (czyli kiedy wykreowałeś go po raz pierwszy). Większość ludzi po prostu postępuje zgodnie z raz utrwalonym obrazem. Jest on tak mocny, że tzw. silna wola staje się tu bezradna, nawet jeśli człowiek autentycznie ma dobre chęci. W walce woli z wyobraźnią wygrywa zawsze ta druga.       Ten mechanizm psychologiczny można przestawić na właściwy tor dzięki świadomej wizualizacji. Powinieneś świadomie przekształcać obraz niepożądanej reakcji w wizję zachowań pozytywnych.       WYOBRAŹNIA W REALIZACJI CELÓW       Odległy cel wymusza codzienne małe kroki, realizacje cząstkowych zadań w szarej i nużącej codzienności, które zbliżają cię do twojej wizji. Bywa to niekiedy bardzo, bardzo trudne. Jaka jest „twoja katedra" (patrz str. 243-244)? To musisz wiedzieć - i widzieć. Dokładnie i w szczegółach. Ma to być fascynujący, porywający dla ciebie obraz. Obraz, od którego nie będziesz mógł się uwolnić, który da ci emocjonalny napęd, przełamujący wszelkie zniechęcenie i obawy. Wyobraźnia ma wspierać twoją wolę. Musi.       Można to robić na trzy sposoby:       1. Wyobrażaj sobie najpiękniej i najbarwniej jak potrafisz korzyści z osiągniętego celu oraz sukcesy zyskiwane po drodze w realizacji celów cząstkowych. Oglądaj swój sukces w powiększeniu, kolorze, szczegółowo, z dodatkiem pozytywnych emocji i pobudzającą muzyką oraz tak, jakby to się już stało. Ciesz się nim już teraz!       2. Z kolei niepowodzenie i konsekwencje ociągania się, odkładania, lenistwa przekładaj na obraz zniechęcający. Przydaj mu szarych barw, pomniejsz go, uzupełnij ponurą muzyką, po czym przekreśl grubą, czerwoną krechą, a potem zastąp w wyobraźni poprzednim obrazem pozytywnym. To wszystko jest innym tylko opisem metody „kleszcze", pamiętasz? Ale dodatkowo...       3. Karm wyobraźnię wspomnieniami dotychczasowych sukcesów. W tym celu spisz je najpierw, zrób listę wszystkiego, co udało ci się dokonać, zwłaszcza tego, co robiłeś z entuzjazmem, sprawnie i bez wysiłku. I nie mów mi, że nic takiego nie było...!       ROLA WYOBRAŹNI W UTRZYMYWANIU ZDROWIA       Wyobraźnia pozwala wzbudzać emocje i reakcje fizyczne, zmienia nasz stan fizjologiczny. Wyobrażanie sobie sytuacji wywołuje takie same emocje jak realne zdarzenie.       Wykorzystaj twórczą wizualizację w utrzymywaniu zdrowia lub przyspieszaniu leczenia. Codziennie, tuż po obudzeniu się lub tuż przed zaśnięciem, oglądaj w wyobraźni całe swoje ciało, zwłaszcza miejsca bolące lub chore, i „lecz" je wybranym sposobem (cudownym proszkiem, seledynowym światłem z kosmosu itp.). Wyobrażaj sobie, jak ta kuracja działa - ból znika lub maleje, choroba się cofa, czujesz się wyraźnie lepiej. Ciesz się tym tu i teraz. Dodaj wspierający ten proces zdrowienia alfamatyk i powtarzaj go w ciągu dnia, z wiarą, zaufaniem, radością, że już się to stało (por. technika „alfa-omego", str. 44 i dalej).       Zaszkodzić nie może, a tylko pomóc. Pamiętaj jednak, że pod żadnym, powtarzam pod ŻADNYM, pozorem nie wolno ci, zwłaszcza w poważnych przypadkach, zaniedbać wizyty u lekarza i stosowania się w pełni do jego wskazówek i zaleceń. Twórcza wizualizacja to metoda wspomagająca, a nie zastępcza.       Trudno też przecenić rolę fantazji (a to przecież szczególny rodzaj wyobraźni), która pozwala (zwłaszcza dzieciom) oswoić, poradzić sobie z lękami i trudnościami w realnej rzeczywistości - zdaniem Zygmunta Freuda. Dziecko boi się potworów, nawiedzających je w nocy? A od czego sekretny proszek na potwory, który można sypnąć wieczorem pod łóżko?... Świat dorosłych nie jest też wolny od podobnych leków. Na przykład Tolkien nie lubił wyjeżdżać, w pewien sposób bał się świata i dlatego, sięgając do świata fantazji (i to jakiej!) napisał swoją trylogię - książkę o dalekich i niebezpiecznych podróżach - nie ruszając się z fotela.       CZY NA WYOBRAŹNI MOŻNA ZAROBIĆ?       Można. Robiąc przy tym wiele dobrego. Przykłady? Proszę bardzo. W Barlin-ku od lat mieszka i działa niezwykła postać, pani Romana Kaszczyc. Ożywiła świat legend słowiańskich i „umiejscowiła" je w regionie tak pomysłowo, że powstał cały „baśniowy" szlak legend i lokalnego folkloru. Zafascynowała swoją pasją innych, zakładając młodzieżową pracownię ceramiczną, która wytwarza słynne „ciamarajdy". Przez władze miasta pani Romana traktowana jest jak „złote jabłko..." I słusznie.       A Sieraków Słowieński? Fantastyczny przykład „wsi tematycznej". Nie znam nazwiska zapaleńca, ale chwała mu i fanfary, bo przez cztery lata przekonywał mieszkańców oraz władze gminy do „szalonej" idei i w końcu dopiął swego. Sieraków to „wieś hobbitów", ożywiony świat postaci z Tolkienowskiej trylogii. W 2005 roku przyjechało tu, zwabionych pomysłem, pięć tysięcy turystów. Uwaga: Unia Europejska przeznacza całkiem pokaźne fundusze na „wsie tematyczne..."       Oczywiście to wszystko ma swoją cenę. Nie chodzi tylko o pieniądze. Zresztą z pieniędzmi to żadna sztuka. W grę wchodzą upór, walka z własnym zniechęceniem, wrogością otoczenia, zapewne samotność, gorycz niezrozumienia, liczne rozczarowania i zawody... Ale czy w końcu nie warto?       W kraju mamy pełno takich historii. Zbieraj je i przechowuj w specjalnej teczce. Nie tylko dodadzą ci odwagi (skoro ktoś może, dlaczego nie mógłbyś i ty?), ale przede wszystkim inspirują.    Pamięć na całe życie Spis treści Słowo od autora X Wprowadzenie XII Jak korzystać z tej książki XVI Część I. Machamy skrzydłami... 1.1. Jeszcze o wyobraźni 5 Wyobraźnia w kształtowaniu nawyków S Wyobraźnia w realizacji celów 6 Rola wyobraźni w utrzymywaniu zdrowia 6 Czy na wyobraźni można zarobić? 7 Jak pisać z podróży 9 Szkoła Mistrza 15 O mózgu 17 Scenariusz 20 1.2. Intuicja 25 Miniszkóka poznania intuicyjnego 27 BHP w pracy z intuicją 55 Co to jest uczenie się nieświadome? 58 Szkoła Mistrza 61 Zloty patyczek l 64 1.3. O zasobach raz jeszcze 65 Walory osobowości i charakteru 65 Jak powstają nawyki i przyzwyczajenia 66 Właściwe gospodarowanie czasem 75 Jak znaleźć swój rytm 79 3 x 9 i inne uwagi 81 Model metajęzykowy, czyli jak myśleć i mówić precyzyjnie 84 Szkoła Mistrza 91 Złoty patyczek 2 94 1.4. Po co ci gwiazdy, Mistrzu? 95 Żeby coś lepiej zobaczyć, czasem trzeba się oddalić 101 Szkoła Mistrza 109 Na deser: astronawigacja 113 Podsumowanie części I 115 Akademia Mistrzów. Sesja III 117 Jak kształtować osobowość samouzdrawiającą (III) 117 Prawa umysłu. Uniwersalne prawa Natury i Wszechświata (cd.) 123 Część II. Pora fruwać, Mistrzu! II.l. Alfabet migowy? Ależ to bardzo proste 133 Złoty patyczek 3 136 H.2. Alfabet Morse'a w pół godziny? Oczywiście! 137 Litery 138 Wybrane znaki interpunkcyjne 139 Cyfry 140 11.3. Obrazkowy słownik symboli matematycznych 141 Sięgnijmy do matematyki wyższej 143 11.4. Wieczny kalendarz 147 Jak działa wieczny kalendarz 151 Wieczny kalendarz - część II 153 11.5. Jak zapamiętywać znaki i przepisy ruchu drogowego 156 Zloty patyczek 4 157 11.6. Jak zapamiętywać kierunki i strony 159 11.7. Jak zapamiętywać ludzi, nazwiska i twarze 162 H.8. Tabela Pamięciowa Lorayne'ego 165 Mapa Stanów Zjednoczonych 170 Czy wiesz, gdzie leżą te miasta? 172 11.9. Jak zapamiętywać kształty? 175 Rysuj z pamięci mapę świata 176 Więcej o językach obcych 182 Naucz się rozpoznawać... jabłka 183 Szkoła Mistrza 184 Implikacje 185 Diagram ryby 186 Złoty patyczek S 191 11.10. Jak zapamiętywać muzykę 192 11.11. Jak zapamiętać rozkład kart 196 11.12. Wykorzystywanie podstawowych mechanizmów pamięci w marketingu i reklamie 200 Złoty patyczek 6 203 11.13. Jak zapamiętywać ruchy 204 Wiążemy krawat 205 11.14. Jak zapamiętywać teksty dosłownie 210 Dezyderata 210 11.15. Czy mógłbyś być dobrym kelnerem? 215 11.16. Jak zapamiętywać dowcipy 218 11.17. Wiedza o Ziemi 220 Dlaczego las jest tak ważny? 223 Zloty patyczek 7 224 11.22. Historia i daty 225 Podsumowanie części II 229 O co chodzi? 231 Część III. Od mistrzostwa w nauce do mistrzostwa w życiu 111.1. Myślenie a rozwój osobisty 236 Zasada odpowiedzialności 236 Zasada uczenia się (na błędach) 240 Zasada woli 242 Zasada realizacji 244 Zasada zaufania 246 Rozpoznawanie rzeczywistości 248 Zloty patyczek 8 250 111.2. Mistrzostwo osobiste 251 Problemy i trudności 252 Co z tym robić 253 Jak zacząć? 254 Jak kontynuować? 255 Odrobina otuchy 255 Trochę irytacjii 256 Szkoła Mistrza 257 111.3. Być w „strefie" - dieta żonę 259 Czego potrzeba mózgowi 261 Co mózg źle znosi 265 Jak to wygląda w praktyce? 267 Dieta zrównoważona w metodzie „na oko" 272 111.4. Jak jest z pamięcią w przyrodzie? 277 Słonie 277 Jak ptaki oszczędzają na czarną godzinę? 281 Co masz wspólnego z gołębiem pocztowym? 281 A jakie jest najbardziej „pamięciowe" drzewo świata? 282 III.5. Co już umiesz? Co już potrafisz? 285 Zloty patyczek 9 286 III.4. Jak doskonalić swoją sztukę? 287 Tabela Mistrza 288 Biegłość na co dzień 290 Akademia Mistrza. Sesja IV 299 Jak kształtować osobowość samouzdrawiającą (dokończenie) 299 Prawa umysłu. Uniwersalne prawa Natury i Wszechświata (dokończenie) 303 Złoty patyczek 10 306 Podsumowanie części III 307 Część IV. Co dalej, Mistrzu? IV.l. Wzór i odpowiedzialność 312 IV.2. Mądrość 314 IV.3. Zbuntuj się, Mistrzu! 316 IV.4. Pamięć na całe życie 317 Twoje osobiste motto 322 Złote patyczki - zebrane razem 323 IV.5. Ostatnie zadania 327 Odpowiedzi 336 Załączniki Zasada, która ukształtowała świat 345 Wykorzystywanie czasu wedle zasady 20/80 351 Zasada Perata w twoim życiu 353 Jak lepiej zrozumieć zasadę 20/80 356 Błędy i „choroby" dzisiejszej edukacji 359 „Purytanizm" w szkole 360 Nadmierny indywidualizm 364 Szkoła-fabryka 366 Mechanistyczna myśl naukowa Zachodu 368 Oddzielenie ciała od umysłu 371 Dominacja męskiego punktu widzenia 373 Przewaga słowa pisanego 375 Wnioski i supozycje 378 Accelerated Learning 382 Cztery fazy uczenia się 382 Pięć powodów nieskutecznej nauki 383 Potrzeba zmiany priorytetów 386 Jak być skutecznym buntownikiem 392 Nie jesteś sam 394 Jet stream. Co mówią chmury? 398 Polskie nazwy na oceanach świata 401 Memory show. Lista ćwiczeń, zabaw i wyzwań pamięciowych 404 Bora Bora 407 Zakończenie 409 Bibliografia 414
  • Poprzednia

  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka