Dobre Książki

Modlitwy do Błogosławionego Jana Pawła II

12,00 zł 10,74 zł


Modlitwa o wstawiennictwo, byśmy nie błądzili w naszej drodze do Boga Modlitwa za rodzinę Modlitwa o błogosławieństwo w pracy Modlitwa o uzdrowienie dziecka z choroby Modlitwa o przebaczenie Modlitwa o dobrego męża Modlitwa małżeńska zagrożona rozbiciem
Modlitwy do Jana Pawła II

19,00 zł 17,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Święty Janie Pawle II, przebywasz w niebie razem z Bogiem Ojcem, Jezusem Chrystusem i Duchem Duchem Świętym oraz aniołami. Mogę więc modlić się i prosić o Twoje wstawiennictwo, byś moje modlitwy i prośby w nich zawarte przedstawił bezpośrednio Trójcy Świętej. To dla mnie bardzo ważne, bo czuję, że mnie rozumiesz. Rozumiesz moje ludzkie problemy, którymi codzienne obdarza mnie Bóg. Rozumiesz, że nie zawsze radzę sobie z codziennością, natłokiem spraw, które powinienem załatwić, że bywam zmęczony do granic wytrzymałości i że zaczynam mieć wszystkiego dość, a nawet złorzeczę Panu Bogu, że mnie tak doświadcza, że ludzie wokół mnie są Judaszami. I jest mi z tym źle. Święty Janie Pawle II, tu - na ziemi, byłeś tak jak i ja człowiekiem. Pan Bóg także zsyłał na Ciebie codzienne zmartwienia, a nawet szatan pod postacią zamachowca chciał Ci odebrać życie strzelając do Ciebie. Chorowałeś i znosiłeś wszelkie niewygody z tym związane. Myślę, że tak jak i ja, czułeś smutek, samotność, zwątpienie i zadawałeś sobie pytanie, dlaczego Bóg Ciebie i wybrał i tak doświadcza. Wiem, że wokół Ciebie też czyhali Judasze, gotowi wydać Cię szatanowi za 30 przysłowiowych srebrników. A gdy byłeś Papieżem chcieli poznać Twoje myśli i zamiary. Nawet gdy umierałeś i kazałeś zniszczyć swoje notatki, najbliższe Ci osoby nie wykonały tego polecenia. Otaczali Cię różni ludzie - i dobrzy apostołowie i Judasze. Jednak Ty swoją postawą zawsze, nawet w godzinie śmierci, pokazywałeś wszystkim, Judaszom także, jak przezwyciężać chorobę, ból fizyczny i duchowy. Jak ofiarować Bogu swoje cierpienie na jego chwałę, jak budować w sobie człowieczeństwo, jednocześnie nie złorzecząc Panu i wybaczając wszystkim zło, które Ci uczyniono za życia...
Wina i nalewki dla każdego

16,50 zł 14,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Miętówka, pieprzówka, cytrynówka... Któż z nas nie widział w babcinym kredensie stylowych karafek ze smacznymi, ziołowymi nalewkami o intensywnych kolorach? Któż z nas nie próbował na strychu, ukradkiem, w wielkiej tajemnicym, aromatycznego dziadkowego winka? Kogo z nas wreszcie nie wzmacniano i leczono nalewką czosnkową czy sokiem malinowym? To były czasy! Z pewnością warto i można chociaż w części do nich powrócić! Wystarczy trochę owoców, nieco ziół oraz cukru, duże szklane naczynie, sprawdzona receptura i szczypta słonecznych dni (uśmiechy też mile widziane). Prezentowana Państwu książka Teresy Stąpór Wina i nalewki dla każdego gwarantuje spełnienie tylko jednego, ale najważniejszego z powyższych warunków - zawiera znane od wieków, przez pokolenia doskonalone przepisy na niepowtarzalne w smaku, zapachu i barwie domowe nalewki oraz wina. Reszta należy do Państwa, a więc - do pracy!
Postawa, mimika, gest

15,00 zł 13,42 zł


Czego spodziewać się po osobach z przymrużonymi i zapadłymi oczami? Co charakteryzuje ludzi urodzonych w zimie? Czy warto znać gesty i sygnały kokieterii? Czym jest proksemika i parajęzyk? Od zarania dziejów człowiek próbuje znaleźć złotą regułę na opis swojego zachowania oraz wyrażania swych uczuć. Niewerbalny sposób komunikowania towarzyszy mu od zawsze. A nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach znajomość mowy ciała to wręcz konieczność! Z tego powodu Lech Tkaczyk przygotował świetny, bo zwięzły, konkretny i przejrzysty przewodnik po świecie komunikacji niewerbalnej. Dowiedzieć się z niego można, co zdradzają oczy, jak trzymać ręce, czym się różni strefa intymna od osobistej, jakie szanse na sukces ma menedżer niepotrafiący utrzymać porządku na swoim biurku itd. W XXI wieku każdy musi zdawać sobie sprawę z potęgi sygnałów wysyłanych przez ciało, dlatego książka ta powinna się znaleźć w każdej biblioteczce! Fragment Książki Zęby Zęby drobne, regularnie ułożone - dobre zdrowie i pozytywne cechy charakteru. Białe, duże zęby - lubowanie się w zmysłowych rozkoszach. Zęby wydatne - szorstkość charakteru, egoizm i skłonność do czczej gadaniny. Zęby skierowane do wewnątrz - duża intuicja i praktyczne podejście do życia. Zęby proste - zrównoważenie i cierpliwość. Zęby małe, próchnicze i ruszające się - chory żołądek oraz wyczerpanie fizyczne i umysłowe wskutek zbyt intensywnego życia seksualnego. Duże zepsute zęby - wyczerpanie fizyczne i stępienie zdolności umysłowych.Postawa, mimika, gest Spis Treści: Wstęp Co to jest porozumiewanie się? Rozdział I Mimika twarzy Rozdział II Kinezj etyka Rozdział III Proksemika Rozdział IV Parajęzyk (paralanguage) Maski i maskarady. O trudności kłamania ciałem
Marian Zieliński. Postać wielowymiarowa

84,99 zł 62,46 zł


MARIAN ZIELIŃSKI - postać wielowymiarowa to opowieść o Artyście, który swoją wrażliwość potrafi wykorzystać nietuzinkowo. Współtworzył środowisko artystyczne Słupska, wiele lat pracował jako pedagog, publikował w lokalnej prasie, założył Fundację im. Barbary Zielińskiej i wspiera projekty związane z rozwojem kultury. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Gdańsku. Studia ukończył w roku 1964 dyplomem na kierunku Malarstwo w pracowni Krystyny-Łady Studnickiej, specjalizacja malarstwo architektoniczne. Autor ponad 40 zrealizowanych projektów architektonicznych wnętrz na terenie Polski i poza granicami. Najbardziej znanym dziełem Artysty jest projekt wnętrza „Karczmy pod kluką” w Słupsku. Jednak Marian Zieliński to przede wszystkim malarz. Jego malarstwo jest rozpoznawalne, ponieważ Artysta wypracował kilka charakterystycznych elementów: wielkoformatowe zbliżenia, bryłowatość postaci, światłocień, zgaszona kolorystyka, napastliwa perspektywa i dualistyczne porównania. Przekaz w tym malarstwie jest dosadny i jednoznaczny, opowiada o sytuacji człowieka w dzisiejszej rzeczywistości. Metoda tego malarstwa i stosowane środki ekspresji mają poruszyć umysły i serca, wstrząsnąć, prowokować do refleksji i dyskusji. Używając swojej artystycznej wrażliwości Marian Zieliński nie poucza, jednak przedstawia skutki ludzkiej nieroztropności, przestrzega przed ich konsekwencjami i jednocześnie woła o opamiętanie. Artysta uczestniczył w 72 wystawach zbiorowych, w tym w 8 poza Polską (Rosja – 3; Dania - 3; Słowacja – 1; Niemcy – 1), a wystaw indywidualnych miał 21, w tym 1 w Niemczech. Marian Zieliński do wszystkiego podchodzi z pasją – tak maluje, projektuje, uczy, pomaga i korzysta z uroków życia.
Zakamarki marki. Rzeczy o których mogłeś nie wied.

39,00 zł 28,66 zł


Rzeczy o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności… Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie. Autor spisał po kolei wszystkie ważne kwestie, jakie Ty, Czytelniku — właścicielu firmy, pracowniku marketingu, specjalisto do spraw PR — powinieneś znać. Książkę możesz przeczytać od deski do deski, otrzymując solidną dawkę informacji podanych w przystępny, typowy dla praktyka sposób — bez tabel, wzorów i skomplikowanych klasyfikacji. Jeśli jednak wolisz, możesz też czytać książkę na wyrywki, wybierając zagadnienia, które najbardziej Cię interesują: Silna marka Strategia komunikacji marki Identyfikacja wizualna Nowy marketing Case studies Marketing to inwestycja — udana inwestycja, pod warunkiem że wiesz, JAK to zrobić! Paweł Tkaczyk sam osobie mówi, że „zarabia na życie opowiadaniem historii". Od dziesięciu lat prowadzi firmę MIDEA, która buduje silne marki klientów, snując ich opowieści za pomocą technik takich, jak brand storytelling czy content marketing. Pracuje zarówno z małymi, nowymi firmami (jako mentor uczestniczy np. w warsztatach dla młodych przedsiębiorców), jak i z wielkimi (z jego wiedzy korzystają m.in. Agora, Orlen Oil czy Citibank). Jest specjalistą nowoczesnego marketingu i brandingu. Pisuje nie tylko do branżowych czasopism (takich jak„Brief"), ale prowadzi także blog oraz podcast„Mała Wielka Firma". Prywatnie jest miłośnikiem książek i horrorów klasy„B"... Fragment książki „Zakamarki Marki” Jak ważny jest wizerunek w Twojej branży? Kiedy idziesz do sklepu po kurtkę na zimę, możesz ją przed zakupem wziąć do ręki, obejrzeć z każdej strony, przymierzyć. Na własnej skórze poczujesz, czy jest ciepła i czy spełnia swoją funkcję. Jeśli przy wyborze kierujesz się tylko racjonalnymi kryteriami, wizerunek marki producenta kurtki nie ma wielkiego znaczenia. No, chyba że chcesz kurtkę, której będą Ci zazdrościć koledzy i koleżanki. Wtedy to, czy jest ciepła, zejdzie na dalszy plan, a na pierwszy wysunie się marka. Jednak są branże, w których wizerunek to praktycznie wszystko, co dana firma posiada. Adwokat zwykle nie chwali się listą referencyjną swoich klientów, a zawodowa etyka zabrania mu wszelkich form reklamy. Life coach (z ang. osobisty mentor) również musi polegać na wrażeniu, jakie zrobi na swoich potencjalnych klientach — bo kombinacja tego wrażenia i wiedzy (której przecież nie widać na pierwszy rzut oka) stanowi o jego wartości. Trzeba pamiętać, że w takiej sytuacji sukces rynkowy jest wypadkową wizerunku i reputacji — o ile budowanie pierwszego z tych elementów możesz powierzyć ekspertom, o tyle drugi, w dobie dominacji internetu i marketingu szeptanego, zależy przede wszystkim od opinii klientów — tych usatysfakcjonowanych współpracą z Tobą, ale również tych niezadowolonych. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie i regularnie sprawdzać komentarze na swój temat zamieszczane na forach, blogach czy specjalistycznych portalach, a także słuchać opinii o własnej firmie. A to wszystko, żeby mieć świadomość, co w odczuciach klientów jest Twoją mocną stroną, a co trzeba usprawnić, zmodyfikować. Wsłuchaj się w głos konsumentów, a będziesz wiedział, jak dbać o reputację. Wstęp (7) Rozdział I. Silna marka (9) Marka to wizerunek, a nie logo! (10) Strategia marki (14) Budowanie marki: podstawy (18) Tworzenie wartości marki - trzy różne korzyści (21) Czym jest wartość produktu? (24) Czy marka musi być prawdziwa? (27) Ile jest marki w Twojej marce? (29) Przewaga konkurencyjna (32) Czy Twoja marka się wybija? (34) Do którego miejsca przynależy Twoja marka? (37) Rozszerzanie marki: tak, ale z głową (40) Co-branding, czyli łączenie marek (43) Marka korporacyjna (46) Struktura marek w Twojej firmie (49) Rozdział II. Strategia komunikacji marki (53) Jak marka nauczyła się mówić (54) Głębia marki (57) Punkty styczności z marką (59) Pozycjonowanie marki (61) O pozycjonowaniu przez przymiotniki (64) Naming. Co musisz wiedzieć? (66) W jaki sposób pisać teksty reklamowe? (71) Jak pisać tekst, który sprzedaje? (75) Jak ważny jest wizerunek w Twojej branży? (80) Sprzedawanie wody w czasie deszczu (82) Klient pośredni i bezpośredni (86) Strategia Księżyca (89) Test Sinatry (91) Emocje w reklamie (94) Rebranding - po co i komu? (96) Rozdział III. Identyfikacja wizualna (99) Symbolika logotypu (100) Jak zaprojektować dobre logo? (104) Skuteczna ulotka reklamowa (108) Efektywny folder i broszura reklamowa (111) Kosmetyka dokumentów firmowych (115) Lepsza witryna internetowa (118) Kreatywna wizytówka (120) Spójny wizerunek firmy (123) Kontekst czasowy identyfikacji wizualnej (125) Projektowanie doświadczenia (127) Rozdział IV. Relacja klient - marka (129) Czego boją się klienci? (130) Jak przyciągnąć uwagę konsumenta? (132) Pozwól klientom zaangażować się w Twoją markę (136) Też chcę być w bandzie, czyli o decyzjach konsumentów (139) O zadowoleniu klientów (142) Koszt zdobycia klienta (145) Rozdział V. Nowy marketing (147) Wszystkie drogi prowadzą... na Twoją stronę WWW (148) Zadbaj o swój newsletter (151) Blog firmowy jako narzędzie marketingowe (155) Blogi wychodzą z komputera (158) O płaceniu za informacje w internecie (160) E-commerce idzie w stronę społeczności? (163) Czego e-commerce może się nauczyć od tradycyjnego merchandisingu? (165) Po co Ci strategia social media? (168) Marketing w social media: narzędzia do monitorowania marki (172) Brandjack, konsument przejmuje markę (175) Brandowanie przyszłości (179) Grywalizacja (184) Rozdział VI. Case study (191) Komunikacja marketingowa kliniki dentystycznej (192) Rebranding IGAZ (194) Tiry na tory - marka akcji społecznej (197) Urlop tacierzyński, czyli o motywowaniu (200) Chcesz moich pieniędzy? Wystarczy, że wydłużysz dobę (204) Marketing mobilny - geolokalizacja (209)
Oto jest głowa Franczaka

29,90 zł 22,13 zł


Publikacja przybliża postać Józefa Franczaka, pseudonim ,,Laluś” (1918-1963), żołnierza przedwojennej żandarmerii, walczącego w szeregach Armii Krajowej, a potem w powojennym, niepodległościowym podziemiu antykomunistycznym. Przed Niemcami, Sowietami i organami bezpieczeństwa PRL ukrywał się w sumie 24 lata. Nigdy się nie ujawnił, nie ufał komunistycznej władzy, zwalczał ją zbrojnie do końca. Na skutek donosu, osamotniony i osaczony, zginął z bronią w ręku od kul funkcjonariuszy SB i ZOMO 21 października 1963 r. Po śmierci – czy to w akcie zemsty, czy upokorzenia – ciało Franczaka zostało pozbawione głowy. Jego czaszkę odnaleziono po 50 z górą latach… Odnalezienie czaszki Józefa Franczaka na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie pod koniec 2014 r., będące efektem śledztwa podjętego w 2007 r. przez IPN, jest punktem wyjścia fabuły. Komiks jest fabularyzowaną wersją wydarzeń, opierającą się na najnowszych badaniach i najistotniejszych wątkach autentycznej historii. Opisując najważniejsze zdarzenia z życia bohatera, autorzy dociekają motywów, jakie nim powodowały, próbują ustalić co kierowało jego decyzjami i jak wpływało na tak radykalną postawę. Publikacja oprócz samego komiksu zawiera też część opisową złożoną z tekstu zawierającego informacje o działalności Józefa ,,Lalusia” Franczaka oraz zdjęcia archiwalne.
Organizacja pracy w hotelarstwie cz 1 REA-WSiP

33,80 zł 29,07 zł


Podręcznik przeznaczony dla uczniów i słuchaczy kształcących się w zawodzie ,,technik hotelarstwa"". Materiał podzielono na dwie części.W części 1. zaprezentowano ogólne wiadomości o historii hotelarstwa na świecie i w Polsce z akcentem położonym na nowoczesne kierunki rozwoju, zaprezentowano sylwetkę hotelarza, uwzględniając jego predyspozycje psychiczne, umiejętności komunikowania się oraz postępowanie zgodne z zasadami etyki zawodowej. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział dotyczący klasyfikacji i wymogów kategoryzacyjnych obiektów hotelarskich w Polsce i Europie. Omówiono ważniejsze organizacje działające w hotelarstwie, podkreślono znaczenie i możliwości świadczenia usług przez zakłady hotelarskie. W formie schematów i ilustracji pokazano urządzenia i instalacje zgodne z obowiązującymi standardami wyposażenia technicznego zakładu hotelarskiego. Zwrócono uwagę na funkcję zakładu hotelarskiego przyjaznego dla osób niepełnosprawnych.Na końcu każdego rozdziału znajduje się zbiór pytań i zadań o zróżnicowanym stopniu trudności, które uczniowie mogą rozwiązywać indywidualnie lub zespołowo. Podręcznik zawiera liczne ilustracje, tabele i schematy, które ułatwiają przyswajanie wiedzy oraz wzbogacają jego estetykę.W części drugiej omówiono głównie zagadnienia z zakresu organizacji pracy i zarządzania zakładem hotelarskim według ISO, zasady utrzymania porządku i czystości, funkcjonowanie działu gastronomiihotelowej z uwzględnieniem kontroli jakości żywieniowej zgodnie z zasadami HACCP, współpracę z biurami podróży oraz przedstawiono charakterystykę parterowej części zakładu ze szczególnym uwzględnieniem działu recepcji.Podręcznik opracowano zgodnie z podstawą programową i standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu ,,technik hotelarstwa"".
Królowie życia

49,90 zł 36,67 zł


Pasjonująca opowieść o muzycznej przyjaźni Grzegorza Skawińskiego i Waldemara Tkaczyka. Muzycy znani z takich zespołów jak Kombi, Skawalker, O.N.A. czy Kombii udzielają wywiadu, w którym wspominają swoje muzyczne początki, wielkie sukcesy i... porażki, po których udawało im się podnieść i grać dalej. Królowie życia to zapis dziejów polskiej muzyki rozrywkowej przypadających na kilka dekad PRL-u oraz nowej Polski. Artyści ci na trwałe zapisali się w jej historii.
Zarządzanie gospodarką finansową zakł. ubezpieczeń

49,90 zł 36,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nowatorskie ujęcie problematyki gospodarki finansowej w powiązaniu z procesami biznesowymi zakładów ubezpieczeń. Autor omawia: strukturę i specyfikę finansów tych przedsiębiorstw; zagadnienia gospodarki finansowej, w tym sprawozdawczość finansową; procesy podstawowe (sprzedaż produktów, ocena realizacji celów finansowych, likwidacja szkód) i pomocnicze (marketing, zarządzanie produktami i siecią sprzedaży, rachunkowość finansowa, działalność inwestycyjna/lokacyjna, rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe, reasekuracja ryzyk, obsługa prawna i windykacja należności, zarządzanie zasobami ludzkimi) oraz ich wpływ na wyniki finansowe. Ostatnia część książki dotyczy sytuacji zakładów na krajowym rynku oraz zmian, jakie nastąpią w zakresie wypłacalności po wprowadzeniu dyrektywy Solvency II. Książka zawiera wiele przykładów z praktyki, które ilustrują zasady, metody i narzędzia gospodarowania finansami w zakładach ubezpieczeń majątkowych.
Oficjalne centrum świata

35,90 zł 26,38 zł


Notatki, eseje i spostrzeżenia z doświadczeń życia i pracy w Nowym Jorku i w Hollywood, mieniące się barwnymi opisami znanych gwiazd, z którymi autor miał styczność. Jedziemy autostradą poprzecinaną błyskawicznie tworzącymi się zaspami piachu. Kto je sprząta? Grupki Meksykanów wdzierają się na wydmy i biegną w głąb Ameryki. Nad ich głowami powiewają prześcieradła w żółtym kolorze. Gdy na niebie zawisa helikopter Coast Guard. Meksykanie znikają, jakby zapadli się pod ziemię. Helikopter, niczym archaiczna ważka, rozgląda się po okolicy, wisi chwilę nad naszym dachem, wprawiając samochód w wibrację, po czym znika. Meksykanie wychylają się spod maskujących prześcieradeł i biegną dalej. Zza zakrętu wyłania się ogromny billboard. Koślawe, ręcznie napisane litery: OFICJALNE CENTRUM ŚWIATA. WSTĄP I ZOBACZ – TERAZ SKRĘĆ W PRAWO skłaniają nas do posłuszeństwa. Skręcamy. Piaszczysta droga wije się i urywa. Ponad pustkowiem góruje piramida. Z marmuru. Wysoka na dwadzieścia metrów. Obok zamknięty barak-muzeum oraz spiralne schody do nieba. Przy schodach tabliczka: SCHODY WIEŻY EIFFLA. Wszystko otoczone drucianym płotem. Ani śladu człowieka
Posłańcy Świętego Floriana

34,90 zł 25,65 zł


Główny bohater Robert Kortas będąc w wojsku uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku, w której został ranny. Opuścił armię i za namową oraz przy pomocy ojca, oficera straży pożarnej, dostał się do służby w komendzie powiatowej PSP. Niestety, straszny pożar, w którym zginęło starsze małżeństwo, komplikuje jego sytuację w pracy. Zostaje przeniesiony do jednostki ratowniczo – gaśniczej, gdzie popada w konflikt z jego dowódcą, ambitnym kapitanem Roguckim. W międzyczasie uczestniczy w działaniach ratowniczych pobliskiej jednostki ochotniczej straży pożarnej co, jak się okazuje, także negatywnie rzutuje na jego relacje z kapitanem Roguckim. Tymczasem nowy komendant brygadier Marczak, na polecenie swojego przełożonego, bada zasadność doniesień o nadużyciach w komendzie. Okazuje się, że nie były one bezpodstawne, a w sprawę zamieszany jest kapitan Rogucki. Służbowe perypetie aspiranta Kortasa przeplatają się z jego kolejną zawiedzioną miłością. Dziewczyna, z którą chce budować przyszłość, decyduje się na powrót do męża. Nieudane są też inne związki bohatera książki. Wszystko to sprawia, że coraz częściej myśli o porzuceniu zawodu strażaka. Tymczasem otrzymuje nieoczekiwana propozycję...
Potencjalność. Byt, chaos, nicość

32,00 zł 23,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autor przedstawia teorię tego, co uzupełnia nasze codzienne doświadczanie rzeczywistości - tego, co metafizyczne. Wykazuje, że rzetelne myślenie o tym, co nieskończone i ostateczne, wymaga przyjęcia prapodstawy (arche) bytu jako czegoś, co ma charakter potencjalny. Autor nie poprzestaje na dwóch wielkich metafizycznych kategoriach bytu i nicości (obecnych w filozofii europejskiej od Parmenidesa po Sartre’a), omawia także kategorię potencjalności i chaosu. W świetle przedstawionej metafizyki podejmowane są kwestie, z którymi filozoficzni i religijni myśliciele mierzą się od dawna: Czy w człowieku jest coś nieśmiertelnego? Skąd bierze się zło? Czy istnieje boskość, a jeśli tak, to czym jest? Książka napisana jest przystępnym językiem, nie wymaga od Czytelnika znajomości historii metafizyki. Adresowana jest do osób zainteresowanych metafizyką filozoficzną i religijną, naukowców lubiących sięgać poza ramy ściśle naukowe, a także osób szukających odpowiedzi na pytania o sens istnienia.
Praktykujący, ale czy...wierzący?

19,90 zł 17,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wielu ludzi boi się relacji z Bogiem. Pragną Go, tęsknią za Nim, ale paradoksalnie boją się wejść z Nim w relację. Dlaczego? Bo sprowadzają Boga jedynie do roli bezdusznego prawodawcy. Nie słyszą, jak woła: "Kocham Cię", tylko twarde: "Nie pozwalam! Zakazuję! Nakazuję! Musisz Mnie słuchać, bo jak nie, to między nami koniec!". Jeśli wiarę sprowadzimy tylko do zakazów i nakazów, to Kościół stanie się obozem koncentracyjnym, zaś Bóg - esesmanem z karabinem w ręku. A z tak rozumianym "kościołem" i z takim "bogiem" ja też nie chcę mieć nic wspólnego. Kim więc jest Bóg? Na czym polega relacja z Nim? Jak się modlić? Po co mi sakramenty? Czym jest Kościół? To tylko niektóre z pytań, jakie tu usłyszysz. I na które być może zechcesz poszukać odpowiedzi. Z prawdziwą radością i pełnym przekonaniem zapraszam do lektury książki o. Lecha Dorobczyńskiego. Książka jest skierowana przede wszystkim do Młodego Czytelnika (choć z pożytkiem przeczyta ją każdy) - wyrosła ze spotkań z Młodymi, jest próbą odpowiedzi na szereg pytań, które w ich trakcie padły. Tematy - podstawowe: Eucharystia, spowiedź, wiara... I słusznie! Bo takie dziś właśnie padają pytania. I taki winien być - wychodzący im naprzeciw - przekaz. + Grzegorz Ryś o. Lech Dorobczyński OFM franciszkanin z Prowincji Matki Bożej Anielskiej, kaznodzieja i rekolekcjonista. Założyciel Przemyskiego Chóru Gospel i Konin Gospel Choir. Wielki miłośnik Asyżu oraz przewodnik po miejscach Franciszkowych. Obecnie posługuje we Franciszkańskim Ośrodku Rekolekcyjno-Powołaniowym w Krakowie.
Versus

64,00 zł 47,03 zł


Książka prof. Lecha Witkowskiego "Versus" rzuca metodologiczne wyzwanie pedagogom i psychologom oraz ich podręcznikom w zakresie odczytania i zastosowania teorii cyklu życia Erika Eriksona. Kluczowa idea o jaką autor się upomina dotyczy "dwoistej struktury faz" stanowiącej wyraz wewnętrznej psychodynamiki  jako napięcia wewnątrzfazowego a nie tylko wpisanego w przejście między fazami. Ważne świadectwo wagi tej książki stanowią: zamieszczona jako posłowie do książki recenzja znakomitego psychologa społecznego i pedagoga specjalnego prof. Stanisława Zbigniewa Kowalika oraz obszerne fragmenty rekomendacji prof. Zbigniewa Kwiecińskiego. Obaj postulują szeroką recepcję z pożytkiem dla wielu dyscyplin pedagogicznych i psychologicznych. Metodologicznie autor sytuuje swoje odczytanie Eriksona w opisanym osobno w książkach "przełomie dwoistości" oraz nawiązuje do idei "ekologii" cyklu życia, w nawiązaniu do ekologicznej wykładni pedagogiki społecznej Heleny Radlińskiej. Książkę powinni przestudiować wszyscy doktoranci nauk społecznych i wszyscy zainteresowani problematyką metodologiczną na styku teorii i praktyki wspomagania rozwoju psychospołecznego. Książka podsumowuje ponad 25 lat rozważań i studiów autora w powyższej problematyce.
Kapitał zagraniczny a kulturowe uwarunkowania zarządzania bankami w Polsce

99,00 zł 81,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zasadniczą tezą Autora jest stwierdzenie, że czynniki kulturowe zaliczają się do istotnych determinant działalności i rezultatów banków z udziałem kapitału zagranicznego, stanowiąc barierę ich rozwoju. Za cel monografii przyjęto zatem pokazanie związków czynników kulturowych - zwłaszcza kultur narodowych, z których pochodzą zagraniczni inwestorzy, ale także elementów ich kultur organizacyjnych - z bieżącym zarządzaniem i przyjmowaną strategią w kontrolowanych przez nich bankach. Publikacja jest oparta na przeprowadzonych przez Autora badaniach, obejmujących m.in. 59 wywiadów pogłębionych (uzupełnionych o część ustrukturyzowaną) z obecnymi i byłymi członkami najwyższego kierownictwa banków z udziałem kapitału zagranicznego (m.in. prezesami banków BRE, Nordea, HSBC, BGŻ, BPH, Deutsche) oraz 28 wywiadów uzupełniających z osobami związanymi ze środowiskiem bankowym, ale nienależących do wskazanej grupy (prezes i wiceprezes banku PKO BP, prezes dużego banku spółdzielczego, przewodniczący i wiceprzewodniczący KNF, zarząd ZBP, prezes BIK, przedstawiciele mediów, konsultingu, firm rekrutacyjnych, prawniczych, IT itd.) Rozważania i wnioski w niej[książce] zawarte są bardzo dobrze udokumentowane i oparte na solidnym materiale faktograficznym. Nie znam innej pozycji literatury, która w sposób tak kompleksowy, a zarazem szczegółowy traktowałaby o problemach bankowości w okresie transformacji ustrojowej w Polsce. Prof. dr hab. Czesław Sikorski Katedra Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego Praca osadzona na badaniach własnych to źródło wielu inspiracji badawczych oraz cenna pomoc dla praktyków, szerokiej rzeszy pracowników banków. Dla studentów jest to okazja do zajrzenia za drugą stronę lady bankowej i zapoznanie się z pierwszej ręki z problemami kulturowych uwarunkowań zarządzania. Dla obywateli jest to sprawdzone źródło wiedzy o faktycznej roli kapitału zagranicznego w funkcjonowaniu sektora bankowego w Polsce. Prof. dr hab. Jan K.Solarz Społeczna Akademia Nauk
Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej

68,00 zł 54,40 zł


Otrzymujemy książkę, która jest wyjątkowym darem humanisty [?]należy tę książkę wydać, by można było zachwycać się genialnymi wręcz sugestiami, inspiracjami, pomysłami i/lub nie zgadzać się ze stawianymi w niej przez Autora tezami czy hipotezami. [?] Żaden z pedagogów nie byłby w stanie właśnie w taki sposób, jak uczynił to Witkowski, odsłonić innych wymiarów rozumienia autorytetu [?] książka wyznacza niewątpliwie kolejny przełom w humanistycznej debacie naukowej i oby pedagodzy [?] chcieli się choć trochę otworzyć na siebie przez pryzmat często bolesnych o nich i dla nich myśli czy opinii [?]. prof. zw. dr hab. Bogusław Śliwerski
Ona i Antypody

30,00 zł 22,05 zł


Najnowsza powieść Lucy Lech „Ona i Antypody” jest kontynuacją losów bohaterki „Prowincjuszki”, która decyduje się rozpocząć nowe życie na odległym kontynencie. Książka przedstawia historię obfitującą w wiele nieprawdopodobnych wprost zdarzeń, pokazuje, że życie na emigracji wcale nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać, a ludzie, którzy decydują się na taki krok, muszą zmagać się z wieloma przeciwnościami losu. Jest to także, a może przede wszystkim, historia o niezwykłej sile miłości… oraz o tym, że nigdy nie należy tracić nadziei, nawet wtedy, gdy wydaje się, że gorzej już być nie może. Czytelnik zdobywa ciekawe informacje na temat samej Australii, o której w barwny sposób opowiada pisarka. Lucy Lech, Polka od lat mieszkająca w Australii, ma już na swoim koncie trzy entuzjastycznie przyjęte powieści: „Prowincjuszka”, „Paniusia” i „On wróci”.
Metafizyka

34,90 zł 25,65 zł


Wzruszająca historia, gwałtowne uczucia i ich zaskakujące związki z ponadczasową sztuką. W sennej atmosferze Wenecji rozgrywa się cichy dramat… Powieść o miłości, wielokrotnie wznawiana i wciąż poszukiwana przez czytelników, która doczekała się ekranizacji pod tytułem OGRÓD ROZKOSZY ZIEMSKICH. Życie głównej bohaterki, Bei, historyka sztuki pracującej w National Gallery w Londynie, splata się z życiem Luisa, inżyniera budowy okrętów, by zaowocować szczęściem, spełnieniem i… porażającą samotnością. Tak jak Beatrycze Dantego, Bea, zafascynowana tajemniczym malarstwem Hieronima Boscha, prowadzi Luisa przez świat uczuć i znaczeń symboli. Bowiem czymże są zasady wyznawane przez Luisa – symetria i arytmetyka – wobec rzeczywistości, która okazała się tak piękna, niepowtarzalna i krucha?
Pejzaż intymny. Rozmowy autobiograficzne o...

35,90 zł 26,38 zł


Rozmowy autobiograficzne o świecie i o sztuce. Charlotte Rampling, David Bowie, Viggo Mortensen, Dennis Hopper, Gary Oldman, Karen Black, Benicio Del Toro, George Romero, Michael York, Rutger Hauer, Josh Hartnett, John Malkovich… to tylko niektóre z gwiazd jego filmów. Jego dzieła wyświetlane są w kinach, ale goszczą również w najbardziej prestiżowych galeriach i muzeach świata. Żyje i pracuje w Nowym Jorku, Rio de Janeiro, Londynie, Wenecji, Los Angeles i Katowicach. Nieustannie tworzy. Życie poświęcił sztuce. Nie tylko kinu. Mówi, że jest przede wszystkim malarzem i poetą. Wystawia sztuki, opery, pisze, fotografuje. Jego światowa kariera rozpoczęła się wraz z filmem Rycerz, który w Polsce oceniono jako „ambitną porażkę”. Na urządzony o dziewiątej rano pokaz w Gdyni przyszło tylko kilka osób. Wśród nich był jednak krytyk z „Timesa”. Zachwycił się. Jedna recenzja pociągnęła za sobą kolejne. Przyszło zaproszenie na festiwal w Cambridge. Z Wielkiej Brytanii nie wrócił już do Polski…

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka